Dopet

Nu är vår minste prins också döpt och själva dopet gick av stapeln i söndags  - 110227.

Redan på fredag eftermiddag kom min faster och hennes sambo för att stanna här hos oss hela helgen. Det var längesen vi sågs så det var SÅ roligt. På kvällen kom Mamma, Ricky, Tim, Carro och Daniel hit. Mamma och Ricky stod för maten så vi grillade kyckling och till det hade vi potatisgratäng. Efterrätt blev en liten "bakelse" av plättar och glass. Supergott! Spelade kampen mellan kvinna och man och hade en trevlig kväll tillsammans,

På lördagen åkte vi in till stan och fikade hos pappa. Tog en tur på Amiralen också eftersom jag fortfarande inte hittat ngt att ha på mig på dopet. Väl hemma så var det bara att sätta igång med alla dopförberedelser. Vi åkte och dukade i församlingshemmet, hem för att laga mat och sen var det dags att göra tårtor. Vi fick helt enkelt mest umgås i köket. Vet inte vad jag skulle gjort utan Nettan och Annelie, verkligen STORT TACK för all hjälp.

Köpte färdiga tårtbottnar men annars gjorde vi allt själva. Fyllde dom med dumle fluff på ena lagren, hallonmousse på andra lagret och sen lite grädde uppe på för att MMF täcket skulle fastna. Gjorde även dekorationerna i MMF, men det finns säkert andra bättre alternativ till det. Man får prova sig fram. Glömde såklart att ta kort på dom innan dom serverades och därav missade jag helt den FINASTE tårtan =(







Alla verkade uppskatta dom i alla fall och det var roligt för det blev en del slit och svordommar över dom där överdragen!

Vi hade dopet redan vid 11 på söndagen och innan dess gjorde vi sallad till maten och lämnade allt det sista i Martagården där vi skulle vara efteråt.



Pigg och glad kille som varit vaken sen halv sju och inte alls ville sova innan vi skulle till kyrkan.



Familjen och faddrarna. Mickes lillebror Andreas och min lillebror Daniel.





Här tvättar vi håret ;-)



Ny döpt.





Efter vi gick ner från altaret totaldäckade han hos pappa, och sov sig sen igenom hela sin fest.

Ett lyckat dop och en lyckad "efterfest". Veckan innan var fullspäckad med handling och alla förberedelser så när vi kom hem så kom huvudvärken som ett brev på posten och jag somnade klockan nio den kvällen. Vi är i alla fall så nöjda med hela helgen och det var så roligt att ha Nettan och Annelie här.


Stort tack till alla för att ni kom och för alla fina presenter och pengar!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback