Det går framåt

Nu går det verkligen framåt och man börjar se ett slut på husmålningen. Min älskling är SÅ duktig och kämpar på. Han jobbar ju trots allt heltid också och man orkar ju inte jobba dygnet runt.

Tänkte visa er lite före och efter/under tiden bilder.

Hade visst inte så mycket aktuella bilder här eftersom vi köpt ny dator, men ett par vinterbilder kan jag bjuda på =)

Halvriven altan och halvmålat hus!

Nymålad baksida med foder runt fönstrena och nyuppyggd/renoverad altan.

Nyuppsatt lampa som lyser både upp och ner - skitsnyggt på kvällen!

Nya panelen på altanen. Ska bara på lite brädor nertill också.

Halvfärdig sida. Se vad tråkigt utan foder och knutar..

..ser lite mer hemtrevligt ut när man har det!

Där längs husväggen ska det grävas upp, läggas markduk och singel (=vi slipper ogräset) och så ska vi ha liggande lampor i singlen. Blir nog snyggt =)

Här framme har det rensats upp. Om ni kollar andra vinterbilden så ser ni en stor grantopp. Nu ska bara rötterna grävas upp (någon som är sugen?) så uppfarten kan bredas. Sen blir det nog någon dekorativ stenrabatt längs med uppfarten och så ska det byggas en grej att ställa soptunnan vid.

Önskar bara man kunda trolla så allt blir färdigt.
Som Theo sa innan: "Mamma, jag vill ha snö."
Jag: "Men lilla hjärtat jag kan ju inte trolla".
Theo: "försööök mamma. Säg hokus pokus fillijokus"

Tyvärr funkade det inte ;-) Eller tyvärr och tyvärr, snön kan ju gärna vänta ett antal månader till.

Blickar tillbaka

Vilken underbar sommar vi haft, och ännu håller den i sig. Man får njuta och verkligen suga ut det sista utav den nu, för hösten närmar sig med stormsteg.

Känner lite lagom stress över att bli färdiga med attt "utomhusgöra" innan det blir för mycket höst, men hela september borde man ju kunna hålla på. När värsta värmeböljan kom så stannade måleriet upp här hemma men nu är det nya tag igen. Jag får mest assistera, men min älskling han kämpar på. Idag ska vi byta virket till staketet på altanen. Ska ha liggande panel istället för stående - blir nog super.

Dessutom har man ju velat göra lite annat än att bara jobba hemma. Med tanke på vädret så har det ju blivit otorligt många dagar på stranden denna sommaren och det är ju inte precis vad man är van vid. En av alla fina sommarkvällar var vi på Emil i Lönneberga i Wämöparken och gud så bra det var.

Vi tillbringade ju också en vecka på Gotland. Bodde på Kneippbyns camping och det va kanon.

Väntar på färjan i Grankullavik på Öland.

Vi kom till campingen efter klockan åtta på kvällen på måndagen så då blev det till att sätta upp tältet, äta och sen sova. Alla var helt slut! Dagen efter var det strålande sol och vi besökte både vattenlandet och sommarlandet som låg i anknytning till campingen.

Pippi teater i Pippihuset

Barnen åkte en massa karuseller

På onsdagen åkte vi först till Blå lagunen med Theos mormor och Ricky och vårt kära sällskap familjen Hansson/Svensson såklart. Där var helt fantastiskt att bada och barnen tyckte det var superkul. Det var grunt en liten bit sen blev det superdjupt - 23 meter var det någon som sa. Så armpuffar på och hålla sig vid kanten var det som gällde.

Oj, någon tappade visst skorna i dyket!

Efter det åkte vi vidare till Fårö där vi åkte runt och kollade på massa fina ställen. Spanade in stenstränder, raukar och Sudersands fina sandstrand.

Väntar på färjan till Fårö.

På torsdagen var vädret lite mulet så vi passade på att ta lummelundagrottan då. När vi varit där kom det världens ösregn och vi tillbringade ett par timmar i viloläge på campingen. På kvällen var vi ute och åt med mamma och Ricky i Visby.

På fredagen blev det också en tur till Visby för att besöka Sveriges största glassbar - och nog var det stort. Vandrade runt tills vi var helt slut i benen och varmt som tusan blev det.

Många kvällar tillbringade vi vid "läktaren" nere vid stranden för att titta på underbara solnedgångar.

På lördagen blev först sommarlandet och sen vattenlandet.

Pippis häst i Villavillekulla.

Sångstund med Pipp, Kling och Klang och Prussiluskan. Barnen älskade det
och tittar på videoklippen om och om igen!

After pool på vattenlandet med piraterna - underbar sommarstämning.

På söndagen begav vi oss till Tofta strand. En jättefin sandstrand!

En styck nergrävd Theo =)

På måndagen var det dags att packa ihop sig igen, så då hann vi inte med så mycket mer. I väntan på färjan åkte vi till en lekpark så barnen fick leka av sig.

Vår bostad under den veckan =) Tre rum och kök och fin uteplats ;)

Oslagbar utsikt!

En toppen vecka helt enkelt!

Alla bilder är tagna med Mickes mobilkamera då vi glömde vår kamera hemma och jag har inte lagt in mina mobilbilder ännu..

Nu ska jag gå och hämta min prins på dagis så ska han få cykla hem. Egentligen orkar jag inte gå men nu lämnade jag ju hans cykel där i morse. Har massa sammandragningar idag och trivs bäst på soffan känner jag.