Det går framåt

Nu går det verkligen framåt och man börjar se ett slut på husmålningen. Min älskling är SÅ duktig och kämpar på. Han jobbar ju trots allt heltid också och man orkar ju inte jobba dygnet runt.

Tänkte visa er lite före och efter/under tiden bilder.





Hade visst inte så mycket aktuella bilder här eftersom vi köpt ny dator, men ett par vinterbilder kan jag bjuda på =)


Halvriven altan och halvmålat hus!


Nymålad baksida med foder runt fönstrena och nyuppyggd/renoverad altan.


Nyuppsatt lampa som lyser både upp och ner - skitsnyggt på kvällen!


Nya panelen på altanen. Ska bara på lite brädor nertill också.


Halvfärdig sida. Se vad tråkigt utan foder och knutar..


..ser lite mer hemtrevligt ut när man har det!

Där längs husväggen ska det grävas upp, läggas markduk och singel (=vi slipper ogräset) och så ska vi ha liggande lampor i singlen. Blir nog snyggt =)



Här framme har det rensats upp. Om ni kollar andra vinterbilden så ser ni en stor grantopp. Nu ska bara rötterna grävas upp (någon som är sugen?) så uppfarten kan bredas. Sen blir det nog någon dekorativ stenrabatt längs med uppfarten och så ska det byggas en grej att ställa soptunnan vid.

Önskar bara man kunda trolla så allt blir färdigt.
Som Theo sa innan: "Mamma, jag vill ha snö."
Jag: "Men lilla hjärtat jag kan ju inte trolla".
Theo: "försööök mamma. Säg hokus pokus fillijokus"

Tyvärr funkade det inte ;-) Eller tyvärr och tyvärr, snön kan ju gärna vänta ett antal månader till.


Kommentarer
Postat av: helena

vad fint det blir!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback