Ensamtid

Idag fick jag en efterlängtad sovmorgon och vaknade strax innan nio - underbart. Det är det bästa med skiftjobb, att man kan dela mycket på allt. Nu jobbar inte Micke förrän på måndag igen, vilket innebär nån sovmorgon till denna veckan =) Micke lämnade Theo på dagis och sen stack han och Melvin till en jobbarkompis till Micke som har en dotter som är nån månad äldre än Melvin. Dom har fortfarande inte kommit hem (!?) så nu börjar det minsann bli lite tomt. Jag har i alla fall hunnit dammtorka, dammsuga, slänga massa blommor, vika tvätt och bara vara. Passade på att slänga in en beställning på hm så nästa vecka levereras lite nya kläder!

Nu är jag laddad med ny energi och ser fram emot ett par timmar här hemma med mina älskade pojkar innan vi drar vidare till Hässlegården för att umgås med bästaste familjen Hansson/Svensson.

Snart snart kommer det bilder på huset. Theos rum uppe är klart så i morgon när Thilda kommer ska han göra sin premiärsovning där. Ska börja flytta upp grejer idag, och det innebär ju att vi kan börja plocka upp Melvins grejer i Theos nuvarande rum också. Behöver ta en tripp till IKEA känner jag!







Mina älskade tokungar! Melvin gör snyggaste minen också ;-)


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tack :).

Jag brukar göra en sats till varje tårta ungefär. Gör alltid den vit, och sen färgar jag i efterhand, när degen är klar. Det är alltid bra att ha en extra floursocker hemma för ju mer färg man tar i, desto blötare blir sp:n och då behövs det mer. Sen brukar jag kavla på floursocker också så den inte ska fastna ;).



Chokladmousse har jag aldrig testat. Men oboygrädde är en riktig hit ;).

Postat av: Sofie

Och ja jag glömde ju.... Jag gör alltid tårtor med 4 bottnar (3 fyllningar) och då räcker tårtan till ca 25 personer :).

2011-06-15 @ 16:31:10
URL: http://fiansess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback