En härlig tid

Äntligen har vi fått lite sommarvärme och det betyder ju mindre tid inomhus. Nu är ju helt klart den bästa tiden att vara ledig, ändå om det alltid är underbart att vara hemma med sina älskade barn <3

Sista tiden har bjudit på en massa trevligheter. Förra helgen var vi på namnfest för lille Liam på Hasslö och på söndagen var det kombinerat morsdag firande av Mickes mamma och 45 årsfest för Mickes svåger. Tyvärr jobbade Micke hela helgen med jag och barnen hade en mycket trevlig helg!
 
I måndags tog jag och Malin barnen med oss till Barnens gård medan Micke höll på med Theos rum här hemma. Fram tills idag har det varit "halva priset" eftersom inte vattenlandet öppnat så då passade vi på. Annars tycker jag det är lite väl dyrt och inte värt pengarna. Nu var det helt perfekt i alla fall. Vädret var underbart och det var knappt något folk så barnen slapp köa och kunde härja runt så mycket dom orkade. Och det gjorde dom. Massa lek och bus och så klappade vi och hjälpte till att mata djuren. Theo tyckte det va SÅ mysigt att kela kaninen och dom små killigarna. På kvällen blev det försenad morsdag middag hos min kära mor med familjen. En härlig dag!



Alltid redo för utflyt (och alltid fejkade smile nuförtiden ;) )

På tisdagen hälsade vi på familjen Hansson/Svensson en runda och Theo och Wille tog premiärdoppet i deras pool. På kvällen var det dags för den årliga sommarutflykten med dagis till Sjuhalla. En trevlig kväll med underbart väder och Theo tog premiärdoppet även i havet! Micke var i tyskland hela dagen och bunkrade upp inför sommaren och kommande 30 års festen.

Igår hade vi slappedag på tomten jag o barnen medan Micke sov efter nattjobb. Vi tvättade och fyllde upp poolen! På kvällen åkte vi till Dragsö för grillning, mys och lek med kära vännerna Hansson/Svensson. Ännu en underbar kväll, om än något blåsig!

Idag åkte jag och barnen till stan där vi mötte upp deras mormor för lite shopping. Handlade enbart till mig själv idag, kände att jag var värd det. Mötte upp Ricky och gick promenaden längs vattnet ut till Saltö för lite lunch på "fisk restaurangen". Mycket gott! Resten av dagen har vi tillbringat hemma tillsammans med min käre far. Theo och Thilda har badat konstant och vi har grillat, ätit glass och haft det mys.


Tyvärr är jag KASS på att använda kameran, men en sak har jag förevigat - att Melvin numera sitter själv. Började med det runt 6 månadersdagen, precis som storebrossan.







För två veckor sedan fick vi ju även vara med och fira våra nygifta vänner! Stort grattis till er <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback