Semestertider

Såhär års blir det inte mycket sittande vid datorn och därav inte så mycket bloggande, men nu tänkte jag slänga in en luten uppdatering i alla fall. Roligt att själv kunna gå tillbaka och titta lite sen vad man gjorde denna sommaren.

Micke har varit ledig 4 veckor nu, med undantag för ett par nätter han gick in och jobbade. Nu jobbar han 5 dagar för att sen vara ledig 5 dagar till. Då blir det kalas för barnens kusin och 4 dagar i Västervik på Lysingsbadet tillsammans med våra kära vänner familjen Hansson/Svensson!

Det var vid midsommar Micke gick på semester och självaste midsommarafton firades på Hasslö hos Mickes pappa och Marie tillsammans med syskon, syskon barn o hela faderullan. Det blev god mat o dricka, dans runt midsommarstången och allt som hör midsommar till. Eftersom det är en massa folk med på alla bilder lägger jag inte ut några här, man vet ju aldrig vad folk tycker om det. En kan jag dock bjuda på, på min stora kille!


Theo går på styltor

På måndagen därefter drog vi vidare till Öland för att tillbringa några dagar på Eriksöre med husvagnen. Där bodde vi grannar med vänner från Tving som säsongscampar där och som granne på andra sidan fick vi Mickes jobbarkompis, min fd. jobbarkompis och deras dotter. På samma ö var även våra kära vänner familjen Svensson/Olsson! Det blev lata dagar på stranden, lite shopping och massa trevligt umgänge.


Majskrok i förtältet


Kex på stranden!


Min älskling <3


Glad bebis på stranden!

Vi kom hem på torsdagen och då var det bara att sätta igång med tårtbak och matfix inför fredagens 30 års fest! Nettan och Annelie kom och stannade ett par dar, alltid lika roligt att ha dom här.


Födelsedagsbarnet


Snyltgäst


Tårtan jag gjorde. Fylld med vaniljmousse, oboygrädde och hallonmousse,
täckt med sp.

På lördagen var vi alla trötta. Melvin vaknade sex så vid sju var jag igång att tömma partytältet! Våra gäster åkte vidare och vi tog husvagnen till Nybro för ett par dagar där med bl.a. dop av Nilas!


Snörsmakning vid presentöppningen

Vi var hemma ett par dar innan vi drog vidare med husvagnen till Malin o Benny i Kristianopel. Där hade vi ett par sköna dagar med sol, bad, glass o grill o allt som hör sommaren till.

För övrigt har det varit rätt lugnt. Vi har solat, badat och haft det gott. Fixat lite hemma, men mest bara njutit av ledigheten tillsammans. Vi avslutade semestern med 6 års kalas för Thilda!


Födelsedagsbarnet med sin godistårta i bakgrunden, som var ett av önskemålen
för dagen..


.. och så ville hon ha en prinsesstårta, och det fick hon! Fylld med vaniljmousse
och blåbärsmousse!

Har haft en härlig semester och ännu är inte sommaren slut. Vi har ju som sagt snart mer semester att se fram emot! Och själv har jag ju ett halvår kvar att vara ledig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback