Inredning, bvc och husvagn

Övervåningen börjar ta form, nu är det bara Theos rum kvar som vi inte ens börjat med. Men allrummet är klart och Thildas rum också. Det fattas visserligen lite lister och en fönsterbräda i Thildas rum, men det är väl alltid sådant som tar lite tid, tss..

Nu återstår alltså det sista - inreda det. Några nya möbler blir det nog inte nu direkt, möjligtvis ett skrivbord till Thilda. Däremot ska det upp nya gardiner, krukor, mattor, fönsterlampor och tavlor/fotoramar. Tänkte jag skulle ut på shoppingtur i eftermiddag och se vad jag kan hitta. Hade velat ha mönstrade mörkläggande rullgardiner, eller ja, i allrummet behöver dom inte vara mörkläggande. Där går det bra med vanliga hissgardiner också. Någon som har tips om var det finns snygga sådana grejer till rimliga priser?



Händerna e goda. Tuggar på allt och dreglar som en tok..

Igår var vi på BVC på 2 månaders samtal för att se så jag inte var deprimerad (!?). Det var jag inte - vilken tur. Passade på att väga Melvin och nu väger han 5500 gram. Han ligger under sin kurva och ville att vi skulle komma nästa vecka igen. Theo vägde nästan 6 kg när han va 2 månader så Melvin är mindre än vad han var, men han får gärna vara liten läääänge till.. Givetvis vill jag ju att han ska gå upp i vikt ordentligt och så, men jag känner mig inte speciellt orolig så länge han är pigg och mår bra.

Hans hosta som tilltagit mer sista veckan ville vår "bvc tant" att en läkare skulle lyssna på. Hon lyssnade på lungorna och konstaterade att det är inget fel på han, det låter mer som han rosslar i näsan..?? Alltså, får vem som helst bli läkare nuförtiden eller? Han har riktigt djup hosta och blir störd av det på nätterna och rosslar som tusan i bröstet. Hoppas det går över snabbt, låter så jobbigt för stackaren.


Sommar och semester.. drömmer mig bort.

I år funderar vi på att byta ut vårt tält mot en husvagn. Låter som en bra idé tycker jag. En aning bekvämare och skönt att ha ett förtält att sitta i om vädret inte är på vår sida. Vart vi ska åka är ännu inte bestämt och inte vad vi ska åka med heller. Alltså vad för husvagn. Kanske är det någon husvagnscampare som läser här som har några bra tips om vad man ska tänka på. Vilket märke är bäst, vad bör man titta på när man letar husvagn, hus stor är lagom för en familj som vår osv.. Ge mig lite tips! Du kanske till och med har en till saul? =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback