Dagarna går

Dagarna går och jag inser att det finns visst inte så mycket tid över för att blogga. Melvin sover inte så speciellt mycket på dagarna och när han gör det finns det ju lite andra måsten. Första gången han sover gäller det att duscha, andra gången kanske det passar att fixa lunch och nästa hänga en maskin tvätt.. Ja, ni hajjar! Har ju en till liten prins jag vill hinna leka med också, så sysslolös det är man minsann inte.


Mina älskade barn!

Har ju missat ett par dagliga uppdateringar för dag 11, 12 och 13. Dag 11 skulle jag berätta om mina syskon. Dom heter Tim och Daniel. Tim är 21 i år och Daniel fyller 19 och tar därmed studenten. Tim är gudfar till Theo och Daniel kommer bli det till Melvin, och dom betyder såklart en massa för mig <3

Dag 12 skulle jag skriva om vad jag har i min handväska. Vilken handväska säger jag då!? Använder ingen utan har alltid plånbok, nycklar och mobil i fickan.

Dag 14 - Den här veckan

Det passar ju bra med en uppdatering om det såhär i slutet på veckan. I måndags var jag, precis som jag alltid är varannan vecka, ensam med tre barn.. Dom leker oftast duktigt men det blir en del fighter - pjuuh..


Med Theos byggklossar kan man göra det mesta med lite fantasi - här en bilbana.

I måndags blev vi inte helt ensamma utan Malin, Sigge och Ebbe kom och höll oss sällskap. Vi hade lite pannkakslunch, fikade och busade. 
I tisdags var barnen på dagis och jag och min nästan-granne Jessica gjorde sällskap ner till föräldragruppen på BVC. Kan nog bli trevligt, många härliga mammor. Efter jag hämtat Theo åkte vi till öppna förskolan som äntligen öppnat igen och busade en stund.
I onsdags hade jag och Melvin en mysdag hemma om jag inte minns fel, medan dom stora var på dagis. På kvällen kom Marie, Andreas, William och Alvin och åt middag med oss. God mat, efterrätt, fika och massa bus.
I torsdags var Micke ledig och ägnade mestadels av dagen till övervåningen. Golvet blev färdiglagt osv! Jag och Melvin var på babycafé och efter det åkte vi och handlade.
I fredags åkte jag och mina små pojkar till barnens mormor och fikade lite. Hade en mysig eftermiddag där för att sedan däcka i mjölkstockning hemma lagom till fredagsmyset skulle börja.
I går, lördag, tog jag med mig pojkarna och åkte till Ella och pipens skattkammare en sväng. Sen blev det lindex och kappahl på amiralen för att sedan bege oss till Leklandet. Vi åkte dit själva, men väl där så träffade Theo både två dagis kompisar och så var  kompisen Hanna med familj där också. Micke kom också efter jobbet.
Idag har vi varit hos Malin, Benny och barnen och ätit lunch och fikat på semlor. Barnen var ute och åkte lite pulka och hade skoj tillsammans som vanligt.
Ja och så var det ju alla vardagssysslor och renovering på det. En rätt effektiv vecka får jag lov att säga.


Och så blir det ju massa bebismyyys<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback