Mitt lilla busfrö!



Tiden går fort och det blir inte mycket bloggande, får göra mitt bästa för att "komma ikapp" med lite bilder i alla fall.

Melvin är redan 13 månader och snart ska han få uppleva sin andra jul! Denna kommer ju såklart bli roligare än den förra. Ska bli roligt att se hur han reagerar på allt, men jag skulle tro att han kommer vara rädd för tomten. Han gillar inte tomtar på en halv meters höjd som inte är levande, så skulle ju inte tro att han gillar en på närmare 2 meter som säger "ho, ho, ho" heller.

För övrigt så är han inte speciellt rädd av sig, precis som sin bror så har han inga direkt hämningar.


Klättrar gärna upp och sätter sig på dom vanliga stolarna..


Eller varför inte på bordet?


Där kan man ju hitta något gott att äta också!


Var det någon som sa man skulle sitta ner på bilen?


Det lyser bus i hans små ögon! (Glo in håret med ;) trollungen!)


Det är ett riktigt litet busfrö vi har fått! Men det är härligt, hellre att dom är upptäckarglada än att dom bara sitter i knäet. Han har börjat säga en del ord. Lampa, tappa och trappa låter väldigt likt, men han har lite annorlunda betoning på det. Han använder alla orden vid rätt tillfälle så man vet vad han menar. Han säger också mamma, pappa, kiss, voff och tack (tatt). Kanske något jag glömt! Jag tror det blir en pratglad liten herre, Theo var inte alls så "social" (talmässigt) så tidigt, men det hade ju visserligen sina orsaker.

På ettårskontrollen vägde han 9,8 kg och jag tror han var 76 lång. Han har växt till sig lite och börjar bli stor kille. Nu är det snart dags för inskolning på dagis, vilket såklart känns sådär. Man vill ju bara ha mer.. bara vara hemma lite till. Men jag tror inte det kommer bli några problem alls, han älskar att vara på dagis, han vill gärna stanna där när jag lämnar Theo. Separationsångesten kommer man ju dock inte ifrån.

Jag har sökt, och kommit in, så i januari börjar jag läsa till sjuksköterska. Därav finns det inte så mycket annat val än att skola in i januari. Annars hade jag nog inte kunnat låta bli att skjuta lite på det..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback