Projekt övervåning

Vi håller på för fullt med övervåningen så tänkte att jag skulle bjuda på lite "före bilder" i detta inlägget. Har inte orkat ta mig upp för trappan än idag men ska strax upp och dokumentera förändringarna som skett!



Välkomna upp till vår hemska övervånig! Träpanel, mörka otäcka tapeter och en hemsk plastmatta. Nu är det ju verkligen grejer överallt där uppe med eftersom det har kunnat agera förråd nu när vi inte använder det ändå.



Ja som ni ser - förvaring! Knappt man kommer in i detta rummet. Här finns en inbyggd garderob och en inbyggd säng som båda ska rivas.


I det andra rummet är garderoben redan bortriven. Hade tänkt behålla den först samt att vi bara tänkte lasera taket, men som många gånger förr ändrade vi planerna. Så garderoben åkte bort och nu är taket helt vitt!

Hade ju inte tänkt att någon skulle få se övervåningen förrän den är färdig men jag tycker det är rätt roligt att dokumentera här så jag kommer nog göra det ändå. Ska bli helt underbart när det är klart så det slipper att kännas som att gå upp i en bastu från sjuttiotalet.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Kul med lite förebilder. Hoppas vi får se lite undertiden bilder också :).



Kommer säkert bli kanon. Bara det hemska bastutaket försvinner gör ju stoor skillnad!! Vi har det kvar i vardagsrummet-sista taket. Och får jag som jag vill är det vitt innan jul ;).

Postat av: Sanna

Kul o se att de händer något hem hos någon iaf! =)

Här togs de inte tag i målandet i helgen, men jag skänker stort hopp till kommande helg.

Hoppas allt är bra med er!

2010-10-11 @ 10:11:31
URL: http://nitton10088blogspot.com
Postat av: Helena

spännande att se förändringen!

2010-10-12 @ 16:36:10
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tack! Ja hade bara nätterna varit bra hade det inte stört mig så mkt med hans dåliga sömn dagtid. Då hade jag orkat plugga om kvällarna... Nu känner jag mig bara seg o grötig liksom. Och sen är det trist att behöva ta helgen till plugg när man vill göra saker med familjen ;).

Adam ska vara iväg till jul som det ser ut nu. Det är fortfarande ont om större byggen här hemma och det hade ju vart skönt om han kunde få komma till ett som faktiskt varade ett tag...

Men efter jul ska han vara pappaledig iaf, eftersom jag börjar min praktik. DET ska bli härligt :)!!



2010-10-12 @ 20:41:48
URL: http://fiansess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback