Har det vänt tro?

Senaste tiden, ja sen efter sommaren, så har Theo ofta blivit ledsen och gått och dragit i mig när jag lämnat på dagis. Det är såklart jobbigt och gör ont i mammahjärtat. Jag är absolut inte orolig för jag vet att han trivs och när jag hämtar är det inte alltid han vill gå hem, men som sagt, det är jobbigt att lämna en ledsen liten prins.

Nu verkar det dock som det börjat vända - så skönt. Har gått mycket lättare sista dagarna och han har följt med till grinden och vinkat själv, utan att någon personal behövt ta honom. Dom har kunnat hålla sig i bakgrunden och bara "hålla ett öga" så allt går bra. Hoppas det håller i sig! Men det är väl så, man kommer in i olika faser. Så är det ju även för oss i det vuxna livet.

Kommer jobba stenhårt på att Theo ska känna sig lika "sedd" som nu, när bebisen kommer. Lite avundsjuka blir det väl kanske alltid, men ska som sagt göra allt jag kan. Han är ju min första, lilla älskling <3



Kommentarer
Postat av: Sofie

Skönt att det börjar vända. Ellenova hade en sån period på ett par veckor nu, men denna veckan har det gått jättebra så jag hoppas det vänder här med nu :).



Theo kommer bli en jättestolt storebror tror jag. Inte långt kvar nu Jonna :).



I halltaket använde vi en takfärg från Happy Homes, deras egna märke om jag inte minns fel.. Tror den var kombinerad tak och vägg så vi hade samma på väggarna. Jättebra var den! Egentligen ska man ju kvistlacka o greja först, men vi hoppade över det. Det är inte så jättestor yta så skulle kvistarna lysa igenom om ett tag får vi väl göra om det, men de lyser iaf inte igenom i min klädgarderob än,som vi gjorde för 2 år sen kanske...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback