Nyårsafton

Nyårsafton firades här hemma med goda vänner och vi kunde inte haft det bättre. Vi lagade supergod mat, trerätters blev det. Toast skagen till förrät, inbakad fläskfilé med en god röra i och potatisgratäng till varmrätt och vaniljpannacotta med jordgubbssås till efterrätt.


Benny vågade sig ut i köket!


Halvdukat bord mellan rätterna


Fina killarna!


Godingen Alvin!


Siggebus och Malin.


Andreas fotar!

Kvällen bjöd som sagt på en massa god mat, vi pratade och skrattade och barnen busade en massa. Vi sköt raketer lite tidigare för barnen, men Theo och Wille höll minsann ut till tolvslaget också.





Det var mycket fina raketer och grabbarna var så imponerade. Vi vuxna skålade in det nya året med champange! När vi kom in igen somnade både Theo och Wille som stockar och även Marie. Det är lätt att göra det när man ska natta barnen, tss. Vid ett halv två åkte Benny och Malin och vid halv tre gav jag Micke och Andreas också upp.

Efter ca tre timmar hörde jag Alvin och då var man minsann inte så kaxig. Efter en timmes kämpande att somna om så gick jag upp på toa och då var Andreas i full gång att bygga hinder framför trappan så Alvin skulle hålla sig nere. Då kom även Wille ner och Theo blev väckt av livet. Efter ett par timmar kom resten upp och då blev det frukost. Vi åt baguetter med gårdagens skagenröra, grönsaker och lite kiwi till "efterrätt" och grejer!

En toppenkväll/natt med andra ord! Stort tack till våra underbara vänner som förgyllde vår kväll.

Kommentarer
Postat av: Lina

Den helsvarta fick Ninni i julklapp av sin farmor och farfar och den andra har mina föräldrar sparat på sen jag var liten (ja de har 2 till hemma som mina bröder har haft hoho)



Tyvär, kunde jag inte hjälpa dig :S Men som du skrev, det borde ju finnas nu ju.. nånstans :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback