Hej då 2009 och välkommen 2010!

Ännu ett år har gått och ett nytt år har vi framför oss. Året som gått har varit väldigt händelserikt. Hade jag suttit här för ett år sedan och någn berättat för mig vad som skulle hända år 2009 hade jag nog fått en hjärtinfarkt eller något. Men det har ju såklart även hänt bra saker..

I början av året tog vi oss en tripp till Göteborg för att hälsa på faster och Annelie. Vi besökte Universeum och hade det allmänt bra! Fick god mat och det bästa sällskapet. Njöt av att vara hemifrån!

I mars/april gjorde jag min praktik på Gynavdelningen. Det var superkul och jag hade gärna stannat kvar där lääänge, länge. Det visade sig dock inte vara så lätt att få jobb på sjukhuset och jag hamnade i äldrevården. Jag trivs bra nu, men lär snart behöva nya utmaningar!

I april blev jag färdig undersköterska och mitt slutbetyg är något att vara stolt(are) över äntligen.

I maj var vi på husvisning och såg möjligheterna med en gång, det kändes helt rätt! Det var spännande dagar med bankbesök, samtal med mäklare, budgivning och väntan... Till slut en dag i juni när vi låg på stranden så fick jag sms om att en budgivare dragit sig ur. Strax där efter ringde mäklaren och sa att huset var vårt! Obeskrivlig känsla. Så stort och underbart med ändå läskigt på något vis.

Bara någon vecka senare drog vi iväg till Italien i 17 dagar på ett ungefär. Helt underbart!

När vi kom hem startade mitt hektiska arbetsliv och sedan dess har jag varit timanställd slav.. Nä, det lät ju illa men mycket jobb har det blivit. Jag har verkligen försökt ställa upp till 100%, och jag är tacksam att dom visat att det betyder något och att man är saknad nu när jag går på vick!

I augusti var vi på Tosselilla tillsammans med våra dåvarande grannar. En underbar dag med trevligt sällskap och toppen väder. Massa bad och skratt!

Hösten har mest varit fylld av elände. Min morfar låg väldigt sjuk och gick bort i november, och mina föräldrar skiljde sig tidigare på hösten. Jag har dom i livet och det är jag tacksam för, men vilken omställning det blir! Dessutom var brossan tvungen att göra slut med sin tjej också i samma veva, och hon blev ju som en extra syster när dom var tillsammans.. En olycka kommer sällan ensam som man säger!

Vi har detta året börjat umgås med Marie och Andreas som verkligen förgyller vårat liv numera! Hösten har varit full av aktiviteter (ja se, vi har ju haft kul också!) såsom äventyrs (och vanligt simhalls) bad, trevliga middagar med goda vänner och såklart en massa annat som gör livet värt att leva. Ja för det är nämligen de där "småsakerna" som faktiskt gör att vardagslivet blir mycket roligare. Man får vara lite spontan och leva livet!

Detta året har många människor fått lämna livet alldeles för tidigt och jag har fått se alldeles för mycket sorg, på olika sätt och vis. Kompisar har förlorat sina föräldrar och andra anhöriga, unga människor runt omkring har tagit sina liv, folk i närheten har fått otäcka sjukdomar. Det kryper närmare och det gör att man får en annan syn på livet!

Nu välkomnar vi ett nytt år och hoppas det kommer hända mycket roligt (och mindre tråkigt). Jag tänker leva efter samma måtto som vanligt, att man lever bara en gång. Jag tänker ta till vara på livet och leva NU. Göra det jag känner för, förverkliga drömmar och inte skjuta saker på framtiden.

Min tanke just nu är att det blir en tripp till Astrid Lindgrens värld i maj och antingen en vecka på Gotland i augusti eller en vecka utomlands i september. Blir det Gotland så ska det sparas till en Thailandsresa till nästa vinter/vår. Kommer även bli massa husfixande. Det ska målas om och så blir det förhoppningsvis ett nytt badrum. Altanen ska vi också bygga om till våren.

Nu blev det långt, men det är alltid roligt att ha sånt här att gå tillbaka till =) Gott nytt 2010 till er allihopa!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Världens bästa Jonna ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback