Härliga vinterväder

Kanske går min önskan om vinter till mars i uppfyllelse? Det ser ju rätt lovande ut utanför fönstrena. Kallt som tusan och snö - härligt.




Detta kortet är taget på vår baksida. Till höger ser ni mitt trädgårdsland (under snön haha), ska bli spännande att se hur jag ska sköta det till sommaren. På tal om sommaren. Då ska huset byta kulör till något åt det ljusgrå/grå/vita hållet - tror jag. Det är verkligen svårt att bestämma sig, och sen ska man ju ha huset i den färgen ett ex antal år.



Altanen ska rivas ner och byggas upp igen. Jag är sugen på att bara ha tak över halva, volket i så fall innebär att man får in lite mer ljus i köket. Som ni ser är garaget grönt, himla snyggt va. Hur tänker man när man målar det i olika färger egentligen? Ja ja, det ska nog bli bra till slut.

Nu var det ju inte hus vi skulle prata. Idag har vi haft lille Alvin här - han är ju bara så go. Vi är så glada och tacksamma att vi fick äran att passa den lille guldklimpen! Theo blev dock besviken när han kom hem från dagis och Alvin var bora. "Vi skulle ju passa Alvin", sa han och så kom hängläppen fram. Då fick jag såklar dåligt samvete som inte hade honom hemma idag. En sak som gjorde honom glad var i alla fall att jag hämtade honom med snowracern på dagis. Lycka är väl att åka snowracer med mamma nerför backarna på vägen hem <3

Det är så härligt med en riktig vinter. Man kan åka massa pulka och det är roligt att vara ute. Finns väl inget tråkigare än grått, blött och trist väder som det brukar vara annars!? Förutom pulka så har vi testat på skridskoråkning också, men det var väl inte direkt någon av barnen som va stormförtjusta i det. Theo blev sur för att han inte kunde, han brukar inte ge upp så lätt. Många rumpdunsar blev det men ibland gick det bra!







Annars flyter allt på som vanligt. Jag jobbar och pluggar, Micke är arbetslös och Theo växer och blir stor och förvånar mig varje dag med något nytt. Underbara unge <3 Fantastiskt hur mycket man kan älska någon. Det är så STORT att vara förälder.



Godingen


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja visst är det underbart med en riktig vinter! Jag ÄLSKAR snön. Skönt ockå, att slippa all skit som Falco normalt drar in. Tråkigt bara att vi varit så himla förkylda senaste månaden, för vi har inte kunnat vara ute så mycket.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback