Jämnställdhet

Här hemma råder jämnställdhetslagen. Just nu bakar Micke och hans kusin äppelkaka.

- Hur ska man göra med äpplena? Ska man skiva dom?

- Hur blir det poröst? Ska man vispa då? Är det poröst nu?

Ja, det är underhållande det här. Själv håller jag på att mäta väggarna i hallen och räkna ut hur många kvadratmeter Easy cover vi behöver. Tänkte vi skulle tapetsera där nästa vecka så det blir färdigt där ute någon gång. Nästa projekt blir köket. Ett skåp ska ner för att ge plats åt en ny fläktkåpa. Det ska kaklas om och det ska tapetseras. Ny bänkskiva i eklaminat ska dit och så blir det nog nya handtag till luckor och lådor som ett litet extra "facelift". Känns bra att vi valde laminatbänkskiva så slipper man allt vad underhåll heter!

Nähe, mäta väggar var det. Just nu agerar jag receptläsare men än så länge är det faktiskt det enda jag har gjort, förutom att sätta på ugnen till dom. Kanske lika bra jag stannar i köket tills kakan är klar?

Kommentarer
Postat av: Maria

Rätt tänkt. Träskivor i köket är värdelöst! Jag vet av erfarenhet... Må gott i regnet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback