Helgmys

Vilken härlig fredag jag fick igår, trots att maginfluensan härjade här hemma. Jag gjorde ju helt enkelt så att jag höll mig borta ;-) Tur man har en underbar sambo. Vi resonerade ju även lite som så att eftersom han ändå är arbetslös så gör det ju inte så mycket om han blir sjuk. Jag måste ju vara frisk och kunna jobba! *Intalar mig själv att jag inte bara är löligt rädd för maginfluensan*


Hur som helst, jag begav mig till stan för att träffa Jennie. Vi spatserade runt på stan och pratade en massa och shoppade lite. Hämtade upp min kära mor efter jobbet och begav oss hem till henne. Där bjöds det på fredagsmiddag och vi hade trevligt. Tiden bara sprang iväg och efter ett par timmar tvingade mitt samvete hem mig. Hoppas vi ses snart igen vännen!


Theo är pigg idag så nu har man det där roliga framför sig, att hålla sig hemma trots att han är "frisk". Skönt att de är skitväder i alla fall. Det positiva är ju att det kommer att hända lite här hemma i alla fall. Micke håller på med hallen, det blev verkligen ett långtdsprojekt. Till nästa fredag ska det i alla fall vara färdigt för då kommer Thilda och hennes rum agerar just nu.. förråd?


Vi ska även ut i garaget sen och hjälpas åt att flytta lite hyllor. Vi har en lång "länga" med garage, förråd, matkällare och ytterliggare ett förråd. Vi har rivit väggen mellan garaget och första förrådet för att garaget skulle bli större så nu ska hyllorna flyttas ner längre ner och bilen som är avställd ska köras in. Den står just nu under caporten och där vill man ju ha in bilen man använder dagligen så man slipper skrapa rutorna. Världsliga problem man har!



En liten tjuvkik. Den stora granen närmast staketet ska ner, kanske redan idag, om Micke får hjälp. Då ser man ju till och med huset =) Staketet har vi inte satt ända bort till uppfarten som ni ser, men tanken är att vi ska bygga någonting så soptunnan kan stå där vid vägen alltid.


Ser ni kombinationen förresten. Gult hus, brun caport och grönt garage - hur tänkte man då? Nästa år ska allt målas om och rustas upp. Det är ju det som är roligt, att sätta sin egen prägel på det. Att ha hälften så mycket i lån som om man skulle byggt nytt och kunna göra saker för egna pengar istället känns bra.


I morgon, när det gått 48 timmar sen Theos sista kräkning, så ska vi åka och bada. Så det ska nog trots allt bli en bra helg detta.


Kommentarer
Postat av: Lina

tar tillbaka frågan om renoveringen ovan ;) Läste inte detta inlägget innan hihi. Kul, hoppas man får följa med på er renoverings-resa. Alltid skoj o få lite inspiration o sånt därnt du vet :D

Postat av: Jennie

Jaa det bästa på länge! Hoppas vi ses snart igen :)

2009-10-18 @ 12:38:16
URL: http://gynnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback