Mindre än två månader till jul

I skrivandets stund sitter jag och Theo och lyssnar på jullåtar på you tube. Inte utan att man längtar. Dock känns det som att denna julen bara kommer att bli jobbig och konstig. Mina föräldrar har precis skiljt sig och ingenting är längre som förut. Vi har umgåtts så mycket och gjort så mycket tillsammans så det är ju en stor del som fattas nu, vilket såklart känns. Därför har jag mest ångest inför julen, tyvärr..

Micke tapetserar just nu i hallen, äntligen. Han är så duktig, han får ju trots allt sköta om hela markservicen eftersom jag jobbat alla dygnets vakna timmar denna veckan i stort sett. Var så otroligt skönt att bara få vara tillsammans idag. Inga måsten, inga tider att passa. Jobbade visserligen 7-10.30, så i morgon ser jag fram emot en skön morgon utan stress. Att få äta frukost tillsammans och bara ha det bra. Ska väl inte säga för mycket för då åker jag väl på att jobba.

Theo har jättejobbig hosta och är snorig, börjar kännas lite varm också. Förkyldningsastman börjar göra sig påmind ju längre in på hösten man kommer. Det börjar därför börja kännas mer rätt att vaccinera honom om lite drygt en vecka. Han fyller ju 3 år på fredag. TRE år. Vart har tiden tagit vägen? Är så otroligt tacksam för min lille älskling och för all glädje han ger oss varje dag! Vad vore livet utan dig?



En favorit sen i vintras


Kommentarer
Postat av: Jennie

Det kommer bli bra vännen min. Ouuh lille bus blir han så gammal? :)

Postat av: Louise

Lilla Jonna-ponna. Va ledsen jag blev när jag hörde att dina föräldrar skjilt sig. Tråkigt att behöva sära på sig. Både din sambos föräldrar och dina föräldrar är skjilda. Undra hur det blir nu då? Ska ni vara på fyra olika håll samtidigt?

Hoppas att allt löser. KRAM

2009-11-01 @ 18:12:09
URL: http://looouisepettersson.blogg.se/
Postat av: Bonkan

Usch förstår dig precis där med julen! Jag tycker d e jobbigt än idag & då e d nästintill 4 år sedan mina föräldrar skiljde sig!

2009-11-01 @ 19:02:01
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: Marie!

Jonna! Se det inte som att det kommer bli jobbigt, se det som en möjlighet! Öppna upp ert hus för ALLA familjemedlemmar o gör detta till den bästa Julen ever! Tro mig, jag vet hur dt känns att slitas mellan dem man älskar mest, men det hjälper liksom inte att gå runt o fundera o va ledsen, Allting löser sig ALLTID till det bästa!Det är ER Jul med Theo, gör den till de ni vill att den ska bli UNDERBAR =)Ingen annan gör det åt, så det är lika bra o kavla upp ärmarna o börja förbereda för grymt bra Jul där NI ska känna er lugna,avslappnade o nöjda.Alla andra klarar sig!KRAM

2009-11-02 @ 08:11:14
URL: http://mawriii.blogg.se/
Postat av: Angelica

Usch vad tråkigt att läsa att det har blivit så =( Men du är stark Jonna och jag vet att du/ni kommer att klara det bra. Många kramar!

2009-11-02 @ 10:50:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback