Ledig och nyputsade fönster

Idag var jag och barnen uppe vid sju tiden så vi har hunnit med en hel del. För att pappa skulle få sova i lugn och ro så gick vi ut och putsade alla fönster på utsidan efter frukosten. Nu har jag även hunnit med att putsa dom på insidan, så nu ska dom bara putsas emellan också. Ska äta lite mellis nu tänkte jag, barnen fick precis lite banan och jag är också hungrig.

Efter det ska jag åka till Luddwes och sen till Kakelservice och kolla kakel eftersom vi inte helt bestämt oss för det första vi kollade på. Lika bra att titta över alla möjligheter och det ligger ju så nära och bra här i byn.

Kändes helt underbart att kunna sätta telefonen på ljudlös i natt och att vara ledig idag. Är ledig i morgon också så det blir två mysdagar. I morgon när kidsen är på dagis ska jag passa på att plugga lite svenska också, det får jag nog göra någon gång under denna dagen också visserligen. Slipper åtminstone jobba och gå och fundera på om dom ska ringa - välkommen till en timanställds underbara liv. Ska bli så skönt att gå på schemat nästa vecka.. 75% i 6 veckor åtminstone. Det bästa av allt är att jag är ledig julafton och nyår, kunde inte fått ett bättre schema =)



Kommentarer
Postat av: Fia

Åh vad skönt att du fått vik Jonna! Är det till årsskiftet då? Hoppas du får förlängt!Fy jag hatade verkligen att vara timanställd så jag förstår dig. Visst kunde man styra lite över tiderna, men samtidigt vill man ta allt man kan för rätt vad det var kom det en döperiod...



Vad roligt att ni är i full gång med köket!

Våra skåp är ganska nergånga och gulnade så de skulle med behöva målas ordentligt men vi får ta en del i taget nu när Adam är iväg tyvärr.

Kaklet vill jag med byta egentligen, det är beige och kommer inte passa till de vita luckorna.

Men det är för mkt jobb nu-kommer inte hinna allt innan bebis kommer :(.



Vilka färger ska ni ha?

Kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback