Det senaste

Är inne på min nionde arbetsdag på rad så efter att jag jobbat fredag och lördag nu också så ska jag vara ledig, åtminstone på söndag. För visst är det väl så att man "bara" får jobba 11 dagar på rad och sen ha sin vääälbehövliga veckovila?

Därav så blir det inte så mycket bloggande eftersom jag prioriterar familjen när jag är ledig. Det är skönt att man har en "hemmaman" som tar hand om hushållet mestadels i alla fall. Jag är lyckligt lottad.

Nu har ju vår älskade prins hunnit bli tre år. Och för varje dag så älskar man honom mer och mer. Det är verkligen fantastiskt det där med barn. Hur dom växer inuti en till ett litet liv och hur man älskar sitt barn och ser på honom/henne med ögon som ingen annan gör.. För det är ju trots allt så, att ens egna barn är det allra finaste, bästaste.. ja you name it! FANTASTISKT.


Födelsedagskillen på kalaset med presenten från kusinen


Tårta är gott


En del av födelsedagstårtan


Bjöd även på tortillatårta - mums.

Ja vad har vi mer gjort, det var en bra fråga. Vi hittar på rätt så mycket saker när vi är lediga. Umgås en hel del med Marie, Andreas och deras barn och det är verkligen SÅ roligt att vi "funnit varandra". Har alltid så roligt ihop och det är nog för att vi är väldigt lika och vill samma saker. Vi vill inte sitta hemma och ruttna utan hitta på saker och leva livet NU.


Häromdagen var vi och fiskade, barnen var så tålmodiga och satt med
sina spön


William fick den enda fisken. Den största i hela vääärlden, sa han.

Idag är det inte mycket med Theo. Han hade nästan 39 graders feber igår när han kom hem från dagis och sedan dess har det legat mellan 39 och 40 grader. Svårt att få ner den med alvedon också, så nu blir det ipren i fortsättningen. Det funkar mycket bättre.






"Theo e SÅ sjuuuk", säger han.

Det är så roligt nu när han pratar hela tiden och man får ta del av alla hans funderingar. Han har ju även träffat sin stora kärlek - Sigrid. Säger man att han älskar han så får man till svar: Theo älskar Sigrid åsså. Sötlöken.

Nu har han även lärt sig ta nässprayet själv, så det finns ju inget ont som inte har något gott med sig. Hoppas han blir frisk snart så vi kan ut och busa och hitta på saker!


Kommentarer
Postat av: Linda

Är det sigrid 5:åring och bor uppe vid kyrkan? kan väl inte finnas så många sigrid där?!

2009-11-19 @ 20:58:47
Postat av: katta

gud va glad ja blev över att du uppdaterat så ja fick ngt nytt o roligt att läsa :)

Postat av: Anonym

Linda - Ska jag vara ärlig har jag inte en aning om varken hur gammal hon är eller vart hon bor men jag tror hon är född 05 iaf =) Är du någon sigrids mamma eller? =) Hon har blondt hår, lite längre än axlarna och går på igelkotten =)

2009-11-19 @ 21:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback