Det går emot jul...

Igår var det första advent, och jag har noll julkänsla. Kändes bara konstigt att sätta upp ljusstakar och stjärnor. Hoppas det blir lite kallare ute snart så kanske det känns bättre. Och så får vi dra igång med lite julbak och grejer. Nästa helg blir det julmarknad på bubbetorp också, så då hoppas vi att julkänslan infinner sig!

Vi pratar i alla fall mycket om julen hemma. I lördagskväll när jag och Theo kom hem så hade tomten varit hos oss och tagit alla Theos nappar. Tss. Förklarade för honom att tomten gör det när barnen börjar bli stora för att de ska få massa julklappar! Han fann sig i det och somnade gott utan sin napp. Trots att han bara har den när han sover så tycker jag det är hög tid att sluta med den när man är tre år, så det känns skönt.

I morgon så börjar jag på mitt schema på Hasslö, ska bli skönt att veta sina tider i 6 veckor framöver åtminstone. Känns även skönt att det blir lite lugnare nu eftersom jag jobbat en hel del i höst, så har man tid att riktigt mysa till det hela december. Det är ju trots allt innan jul man vill ha det där julmyset för sen när nyår är över så vill man ju bara ha bort allt vad julgrejer heter. Då vill vi ha vår.

Nu ska jag göra ett sista röj här på jobbet, sen slutar jag om 1½ timme - skönt. Det bästa med att jobba natten är ju helt klart att krypa ner i sängen när alla andra stiger upp/är på väg till jobbet.



Tänker på min lilla morfar. Tittade på gamla kort idag och det känns så overkligt att du är borta :´(

Kommentarer
Postat av: Louise

tänker på dig jonna. va stark. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback