Tjejkvällar, jobb- och skolångest

Dagarna rullar på fort som tusan, som vanligt. Sista dagarna har bjudit på både skojigheter och "tråkigheter".


Fick fina blommor av Katta, Linda och Sandra

I torsdags var det tjejkväll här med Cosmopharmavisning. Vi myste med fotbad och gottade oss med kakor, äppelpaj och skvaller. En riktigt rolig kväll, som vanligt med tjejerna.

I lördags blev det ytterliggare festligheter. Jag och klasskompisarna Karin och Anna var hemma hos Johanna där även hennes pojkvän med vänner befann sig. Vi firade våra (förhoppningsvis) bra betyg och hade jättekul. Jag åkte hem när de andra gick ut vid ett (sorry Linda!) och det var defenitivt inget jag ångrade igår. Man samlar en massa energi genom att hitta på kul saker med kompisarna och det är definitivt något jag ska bli bättre på. Det är ju bara det att familjen är alltid prio ett + att det är mycket med jobb och skola också. Det är minsann inte lätt att få ihop något som passar alla heller. Det är helt enkelt inte lätt att bli vuxen.

Till "tråkigheterna". Jag har börjat jobba idag vilket jag hagy ångest över ett par dagar nu. Kändes hårt att lämna Theo på dagis vid halv sju, vi har verkligen blivit bortskämda med våra lyxtider innan. Men som pappa sa: Välkomen till verkligheten!

Jag vill dock inte leva i just denna verkligheten känner jag. Allt kändes precis som när jag slutade för ett par år sedan. Det var samma sysslor (som det såklart alltid varit och alltid kommer att vara, enformigt: ja), samma "känsla" och samma dofter. Jaha, dofter, tänker ni. Jag vill inte skriva något ingående om detta, men jag är glad att jag inte är gravid i alla fall för då är vissa dofter ännu värre.

Så nu måste jag hitta min verklighet. Jag är så velig, så otroligt velig. Tankarna snurrar i huvudet och ena dagen är jag bergssäker på en sak för att nästa dag känna mig rätt säker på något annat. Kan någon vänlig själ berätta för mig vad man har för ingångslön som förskollärare? Socionom? Sjuksköterska? (Det har jag visserligen rätt bra koll på, men säg det så jag få höra det en gång till!). Ge mig argument för just erat yrke, eller nåt.. Känns om jag står i ett vägskäl och inte vet vilken väg jag ska ta...


Bus trollet!

Just nu badar Micke och Theo och jag gissar på att han somnar som en sten när dom kommer upp. I morgon ska han inte till dagis förrän nio, som vanligt, i alla fall - skönt. När jag lämnat honom ska jag plugga engelska tills min mattelektion börjar vid två. Efter matten jobbar jag 16-21. Resten av veckan lär väl bjuda på lite jobb och en massa mattepluggande. Har nämligen prov på torsdag - hjälp. På lördag ska vi till Markaryd och gå på konfirmation och träffa lilla kusin Hannah.

Nähe, då säger jag nog godnatt. Lite tidigt kanske, men vi lär inte höras mer idag!


Sover sött med sin ballong


Kommentarer
Postat av: Thessan

Åååh riktigt tjusiga blommor :)

Postat av: Helenafena

det är skitsvårt att veta vad man ska bli. Hur ska man veta det när man är 23 vad man ska jobba med 40 år framåt :) ? Dock tror jag inte man ska tänka så mycket på pengar utan utbilda sig till det man är mest intresserad av.

2009-05-11 @ 20:11:34
Postat av: emmzy

Tråkigt att det inte kändes bra på jobbet. Det är inte det lättaste, däremot håller jag med ovanstående, det kommer nog tyvärr ta ännu längre tid att komma på det om det är ingångslönen som styr. Tänk istället på vad som passar dig och möjligtvis chanser till arbete i framtiden. Då kommer det nog bli lättare att bestämma sig och absolut lättare att både plugga och jobba! Ha en skön vecka, till min förvåning lyser solen, det kanske är trevligare väder på ingång. :)

2009-05-12 @ 08:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback