Sista racet


Mitt älskade hjärta...



Denna veckan är det verkligen helt fullt upp. Nationelltprov i matte b på torsdag så fram tills dess är det bara plugga på det som gäller. Efter provet så jobbar jag torsdag, fredag, lördag, kanske söndag och måndag. Har även en bokrecension i engelskan som ska skrivas, och det bör ju tilläggas att jag inte ens öppnat boken på 300 sidor ännu. Men men, allt löser sig.. =)

Ska bli så skönt sen när allting är över, med skolan alltså. Sen blir det skolpaus. Känns som mycket fallit på plats de senaste veckorna. Vi bestämde oss för att tacka ja till dagisplatsen här i Nättraby. När vi tog det beslutet kändes det som att vi även bestämde oss för att bo kvar här. Vi har innan stått och velat mellan att bygga hus eller köpa "begagnat" hus och även där har vi nog kommit fram till något - det blir begagnat. Man väljer ju själv utgångsläget och vi vill inte utgå från att båda måste jobba heltid för att det ska gå runt, så detta känns som helt rätt beslut. Man vill ju kunna vara arbetslös, föräldraledig eller vad det nu kan tänkas vara, och ändå ha ketchup på makaronerna. Räntan är låg idag, men den stannar ju icke där! Fy fasen för att sitta med lån upp över öronen och behöva flytta för att man faktiskt inte kan bo kvar.

Ja som sagt, mycket faller på plats. Det som inte fallit på plats är vad jag vill bli när jag blir stor. Därav pluggpausen.

Idag har jag sålt Theos vagn som vi fick riktigt bra betalt för. Kan ju vara för att färgen är lite ovanlig men det var ju roligt i alla fall. Nu ska jag skriva i passansökan till mig och Theo sen blir det sängen!


Kommentarer
Postat av: Fia

Ja det är så tråkigt med sådana människor. Det komemr ju liksom ändå fram när man tittar på den så varför ljuga?!



Vad var det för vagn du sålde ? :)



Jag förstår ditt val med "begagnat" hus :). Vi valde oxå. Men vi ville ha ett stort hus på stor tomt, och husen man bygger idag är ganska små om man inte vill spendera hur mkt som helst. Klart de hade varit kul med nytt, men som du säger - man måste ha råd med att vara föräldraledig, gå ner i tid eller arbetslös om nu det skulle hända, utan att riskera huset.



Kram och trevlig dag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback