Fullt upp

Man har alltid något att stå i och bloggen blir lite bortglömd. Skriver mest för att kunna titta tillbaka och för att det är roligt att nära och kära som inte bor här kan titta in på bilder och läsa om vad vi gör. Därför vill jag inte lägga ner helt heller.

Igår var det dags att prata på den där handledarutbildningen. Jisses vad nervös jag var men det gick bra faktiskt. Fick höra att folk som var där hade sagt att jag var som en utav lärarna och att dom absolut trodde att jag skulle bli sjuksköterska sen (utan att veta mina planer på det). Då kände jag att det var värt "besväret". Hade jag fått göra det ett par gånger hade jag nog trivts som "föreläsare".

Annars är det skola som gäller. Håller på med min engelska och så matten då. Har matteprov nästa vecka och snart är det dags för det nationella provet också. Är mycket nu på slutet. I morgon ska jag träffa min blivande chef och på måndag börjar jag jobba. Så det är fullt upp för det mesta. Tänkte passa på att bada med Theo på fredag för sen vet man ju aldrig när/om man är ledig. Ska bli jobbigt med den där timanställnings-ångesten, men samtidigt skönt att börja jobba igen.

I morgon kväll kommer lite tjejkompisar hit på Cosmopharma visning. Ska ha med inriktning på fotvård så vi ska få fina fötter inför sommaren ;-) Bäst av allt är väl att vi får umgås!


Även de regninga dagarna är det roligt att vara ute. Här får ni se Theos nya jacka också. Jag är inte så förtjust i grönt, men just denna färgen tycker jag är himla mysig. Eftersom han bara haft blåa jackor innan (förutom den svarta fleecen) så tyckte jag det kunde vara roligt med variation också.






Idag bakade vi kladdkakemuffins - mums. Så visst kan det vara mysigt med regniga dagar också minsann! Theo blir dock väldigt rastlös inomhus. Ett tag sa han nog mamma 10 gånger i minuten. Han tog på sig mina "klackskor" och steppade runt på parkettgolvet. "Mamma?, Mamma?, Maaaamma!, Mamma titta. Titta här mamma! Titta Tidi (Theo)"  Och så klick, klick, klick, klick ifrån skorna. Jasså, var det uppmärksamhet du ville ha ;-) *Kärlek*

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tack för ikväll och muffinsen var grymt god- måste få receptet =)

2009-05-07 @ 20:03:05
Postat av: Thessan

SV: Tack så mycket :) Jo jag gör precis såå men d e när jag börjar gasa som d blir sket stop :( & d funkar inte hur fan jag än gör :S Skit drygt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback