Hemma dag


Theo myser med sina bebisar! (Btw, Det ser ut som han har en grisfot som hand, haha)


En riktig myskille har det varit idag!


Då var det söndag kväll och helgen är snart slut men jag är ledig i morgon också faktiskt. Eller ledig och ledig, måste ägna ett par timmar åt skolan. Längtar faktiskt tills jag ska tillbaka till praktiken på tisdag. Det är ju bara 4 veckor och jag vill hinna vara med om så mycket som möjligt och verkligen få ut så mycket jag kan av den tiden.

Igår åkte jag, Theo och min mamma på en liten shoppingrunda. Var meningen att jag bara skulle ha ett par skor till mig men det blev visst lite till. Åkte till Skokällaren och hittade ett par gympadojjor till mig, ett par till Theo och ett par till Thilda. Summan av det blev 280 kronor. Jag är verkligen anti döskallar, men jag får väl leva med att det va en liten sådan på Theos skor. Kunde ju inte motstå ett par pax skor för 62,50:-. Jag fattar inte varför det ska vara döskallar på allt, verkligen ALLT. Jag tycker det är SÅ fult och verkligen inte passande på barn på något vis.

Gick en runda på ÖB också. Köpte en balkonglåda och lite olika fröer. Tänkte vi skulle ha lite sallad, rädisor, smultron m.m på baksidan i år. Blev även lite tvål och sånt som är typisk ÖB shopping.

Idag blev det en effektiv dag här hemma. Theo fick feber igår kväll så vi har ju inte kunnat göra något annat. Jag började med att putsa alla fönster på insidan och torka av runt fönstrena/fönsterbrädorna.


Nyputsade fönster. Sängen som ligger på gräset har stått på vår uteplats sen
i höstas, riktigt illa. Den fick agera studsmatta till Theo häromdagen,
därför ligger den där.


Sen rev jag ut typ hela klädkammaren. Såg ut som ett krig här ett tag men nu är allt färdigt. Slängde typ 10 par skor och lite kläder till (slängde 3 stora påsar kläder häromdagen när jag rensade min byrå, vet inte om jag skrev det här?) och rensade och sorterade bland all annan skit och bland lakanen och handdukarna. Har en garerob innanför dörren också och den gjorde jag också ett röj i. Sedan var det dags för att laga middag och lagom till den va färdig vid fyra tiden kom Thilda också.

Kvällen har bjudit på massa bus. Mamma, pappa, Tim och Jennie kom hit och jag slängde ihop en äppelpaj. Alltid lika trevligt med besök! När Micke kom hem tof han hand om de mesta av kvällsbestyren medan jag sorterade färdigt och la in alla handdukar och lakan. Så nu äntligen är det lite ordning och reda.

Nu kollar vi på Wipeout och snart blir det Sanningens ögonblick. Riktigt bra söndags-tv.

Kommentarer
Postat av: Josefine

man tackar så hjärtligt =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback