Söndag

Börjar med att tacka för alla gratulationer till husköpet! Det värmer.



Thilda kom idag, men tyvärr kan man ju inte sitta ute och njuta av något fint väder som kidsen gör på bilden ovan. Hoppas det blir fint i morgon då lillebror och många andra tar studenten. Det var en av de roligaste dagarna i livet och vädret på verkar ju en hel del. Men som man säger, efter regn kommer sol. Så nu hoppas vi på det!

Nu är det bara 4 dagar kvar tills vi åker och oj vad vi längtar. Väderprognoserna ser bra ut så vi håller tummarna för att vi får se den stora solen de flesta av dagarna. Eftersom vi är iväg i två veckor så gör det ju inte så mycket om det bir mulet en dag eller två.

I fredags gjorde jag mitt slutprov i engelskan och nu känns det riktigt konstigt att man inte har något skolarbete som måste göras. Är ju så van vid att man hela tiden måste planera in det på sina lediga dagar. Hoppas man slipper komplettera något för i så fall är allting färdigt nu. La inte ner så mycket energi på engelskan så där är jag tacksam för ett G, men annars är jag inte den som nöjer mig med det.


Vilken ska jag ta?


DEN blir bra!

Mycket kretsar just nu kring flytten till huset. Förhoppningsvis blir det redan 1 augusi eftersom hon som var först i kön på vår lägenhet kan ta den då. Men eftersom vi har Karlskrona hem som hyresvärdar så är det lika bra att inte ta ut något i förskott - dom är ju som dom är. Vi längtar och ser fram emot detta otroligt mycket såklart men samtidigt känns det läskigt också på nåt sätt. Sen kommer vi såklart sakna våra grannar en massa! Men det är ju inte så långt vi ska flytta trots allt.



Sen slipper vi i alla fall belamra de allmänna ytorna och kan ta våra kvälls (morgon, middags och/eller eftermiddags-) fikor på våran baksida i solen.

Det är ju som sagt en hel del vi ska göra i huset innan det är färdigt, men vi kommer att flytta in och ta det efter hand. Man måste nog bo in sig lite också för att känna hur man vill ha det innan man börjar riva väggar eller så. Till en början blir det lite golv, fönster och tapetbyte skulle jag tro. Ett rum i taget. Nu tänkte jag be om lite tips från er som har hus redan. Vart hittar man de bästa mest prisvärda golven? Var köper man bra fönster till ett bra pris? Ja, dela gärna med er av era erfarenheter vad gäller renoveringar =) Sånt som är bra och vad man ska akta sig för!

Theo sover just nu, bättre sent än aldrig, och Micke och Thilda är iväg en runda. Jag ska jobba ikväll, men bara 17-20.30. I morgon ska jag till arbetsförmedlingen och anmäla mig "arbetslös" eftersom jag bara är timanställd och studierna är slut, så då kan jag börja stämpla lite också. Om man nu får det, alltid är det ju något som ska gå fel. Betala den där fackavgiften, det ska man göra, men det är minsann inte lätt att få nånting för det.



Theo blåser iväg en slängpuss =)

Kommentarer
Postat av: Thessan

Såna här långa uppdateringar gillar vi :P

Postat av: Kimmi

Vi köpte våra golv, listor mm på Bygg max, rejäla och tjocka golv har de, ej dyra! Fönster köpte vi hos "grannen" Maurins Bygg här i Mölletorp.

Lycka till med det nya huset!

2009-06-08 @ 11:40:37
URL: http://molletorp.blogg.se/
Postat av: Anna & Emma

Grattis till huset!



Bra trägolv men med andrasortering kan ni hitta på Allt på pall i Johannishus. Vi köpte ett fint golv i björk till Emmas rum. Det är en stav med en annan färgnyans i varje planka vilket gör andrasorteringen. Det är inget man tänker på och vi gav endast ca 100:- /kvadratmeter. De har massor av olika golv att välja på. Klart värt ett besök!

Kram Anna



2009-06-08 @ 14:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback