Nu är vi (snart) husägare =D

Idag skrev vi på papprena och har betalat kontantinsatsen så nu bor vi snart i hus =) Ska bli så otroligt skönt. Trodde ju aldrig att man kunde ha sånt flyt så man skulle få det första huset man lägger bud på, men det fick vi. Allting har fallit på plats precis som det ska så det känns som att detta va meningen. Kommer nog bli skit bra! Blir ju en del att göra men det ska bli roligt, så får man det precis som man vill sen. Men det får man ju ta sen efter hand. Så nu kommer det nog bli mycket hussnack framöver =)

Håller just nu på med maten och sen ska jag mysa med Theo innan jag ska sova nån timme. Jag ska nämligen jobba i natt, och det ska verkligen bli spännande att se hur jag ska orka vara vaken en hel natt. Va ju ett tag sen man va de om man säger så. Eftersom Micke också jobbar samma nätter som mig nu kommer Theo att få sova hos mormor och morfar 2 nätter nu. Känns hårt, men jag vet ju att han inte lider av det. Det är första gången jag är ifrån honom så två nätter på rad, men jag får ju i alla fall träffa honom i morgon eftermiddag. Då ska vi på sommarfest på dagis så hoppas det blir bättre väder än idag!


Kommentarer
Postat av: Linda

nja de är väl som de är, men vi kan ta det en annan dag :) Men va roligt med huset, grattis lr vad man säger :D är det i nättraby lr? Kram

Postat av: Anonym

GRATTIS PÅ ER! Avis jag blev. KRAM

2009-06-03 @ 19:14:30
Postat av: Anonym

GRATTIS PÅ ER! Avis jag blev. KRAM

2009-06-03 @ 19:14:56
Postat av: Fia

Åh grattis! Vad kul :). Antar det är i Nättraby då?

2009-06-03 @ 19:35:30
URL: http://fiansess.blogg.se/
Postat av: Jennie

GRATTIS ! :D

2009-06-03 @ 19:49:19
URL: http://gynnas.blogg.se/
Postat av: Lina

STORT GRATTIS!! :D Nu blir jag nyfiken, blev det ett begagnat sen eller? I nättraby? hur stort? Vad fick ni ge (om man får fråga?)



Skulle me vilja ha hus, fast vi vill nog ha något nyare hus och då får vi fortsätta spara. Vi bor ju kanonbra just nu o så vill jag prioritera att resa lite innan :)



(inte sagt att man inte kan göra det ändå, men ja.. du fattar nog :)



Kram och stort grattis igen!!!

2009-06-03 @ 20:04:06
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Anna

grattis till det nya huset! :) kram anna &casper

2009-06-03 @ 20:50:34
Postat av: Maria

Så jätte roligt! Stort grattis!!! Vi ses på sommarfesten i eftermiddag./Maria

2009-06-04 @ 09:59:11
URL: http://falco.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh va skoj, där är ju fint :) Ja det tycker jag absolut, när är ni hemma igen?

2009-06-04 @ 15:02:00
URL: http://linda86j.blogg.se/
Postat av: katta

grattis!! tusan va roligt. syrran jobbade me någon vars mamma eller ngt hade huset innan? eller om det va ngn på hennes jobb som bodde granne me d huset kanske? :) hur som helst än en gång ett stort grattis!

2009-06-04 @ 16:08:36
URL: http://katariiiiina.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh det låter ju kanonfint :) Och det var ju absolut inte farligt!! De hus vi har kollat på går ju uppemot 3 milj. och det e minsann inget vi prioriterar just nu som sagt.



Då får du ju bjuda in oss på en fika sen ;) hehe, iofs får du ju gärna göra det ändå bjuder in mig själv höhö :D





Annars är det bara kanon med oss. Ser fram emot att få jobba natt i sommar, ska verkligen bli kul! :) Goa pengar också, eftersom Fredrik me ska jobba natt katchiiiing :D



Hur är det med er då? Har Micke fått nåt jobb ännu? (minns att hans vik? gick ut när vi snackade sist)



Och du? Har du me jobb eller ska du plugga vidare? Vad vill du jobba med? *den eviga frågan? :)



kram kram

2009-06-04 @ 20:23:00
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag tycker ni har resonerat klokt och förnuftigt. Värre för dom som sätter sig i stora skulder nu - de blir ju säkert ännu större när räntor och allt går upp igen! Hua, hemska tanke!





Ja det ska bli kanon att få jobba natt, verkligen. Jag ska vara på Pärlan (demensboende). Så det kommer bli askalas! :)





Jadu, vad jag vill göra är den eviga frågan som sagt.. Idag känner jag mig nöjd med en 50% fast tjänst på jemofix och sen har jag ju företaget som rullar in lite också..



.. känner (idag som sagt) att det blir lagom för att sedan kunna ge ungarna så mycket som möjligt av min tid. 7-16 tider på dagis är absolut inget jag strävar efter. Näee, verkligen inte!





Men vem vet, imorgon (eller om 4 månader?) kanske jag känner helt annorlunda. Jag gör som du, lika bra att inte oroa sig i förskott :P





STORT LYCKA TILL på provet idag - klart du fixar det! *fast du kanske borde sova lite, i alla fall? :)



kram!

2009-06-05 @ 07:29:59
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Fia

Det är ju ganska svårt att jämför månadskostnad i dagens läge då räntorna är betydeligt lägre nu än när v köpte, och såklart rådde banken oss till att binda då. Typiskt!

Men vi gav 1,6 för huset. En hel del, men vi älskade det från första stund. Stort hus på en stor tomt ville vi ha, och gärna mitt i skogen men ändå med bussförbindelse osv. Kunde inte blivit bättre med andra ord :).

Får man fråga vad ni gav?



Det är Danhostels som vi ska bo på. Det ena är ju 5-stjärnigt och ser verkligen fräscht ut på bilderna. Men vi ska ju bara sova där så vad gör det ;).

Tog de tåget ner eller körde dom?? Är fundersam till parkeringen men att ta tåget går ändå på 2000 spänn eftersom vi ska ta buss till BonBon-land med isf....Vilka bekymmer man har :).



Hur var det att jobba natt?? Jag är lite nervös för hur man ska orka i sommar, men det går nog :).









2009-06-05 @ 14:28:48
URL: http://fiansess.blogg.se/
Postat av: Helenafena

Vad kul med hus. Så mycket trevligare än att bo i en lägenhet.

2009-06-05 @ 16:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback