Sova och renoveringsplaner

Jag ska jobba i natt och har försökt sova i en och en halv timme nu men det går inge vidare. Jag får helt enkelt överleva ändå, och det vet jag ju att jag gör ändå om det är kämpigt framåt småtimmarna.

Det ända jag tänker på är huset som snart ska bli vårt. Det är så mycket vi vill göra men man får ju inse att man inte kan ta allt på en gång. Men planera kan man ju göra ändå. Jag har hela tiden varit så himla inkörd på att badrummet ska gå i vitt och grått/svart. Typ mörkgrått golv, vitt kakel på väggarna och grå mosaik i "ränder" på väggen där duschen/badkaret ska stå. Låter konstigt men måna förstår säkert. Hittar ingen bra bild.

Nu börjar jag bli mer inne på mörkbrunt golv, vita stora kakelplattor på väggarna och sen några bruna sådana mosaik "ränder"/detaljer nånstans. Köket har vi varit och kikat/planerat lite för idag. Funderar på om vi ska ha vita, svarta eller rostfria vitvaror. Just nu lutar det åt svarta. Sen ett vitt kök med långa handtag, svarta och gråa långsmala kakelplattor (kanske inte heter kakel när dom är små och långsmala?) och bänkskiva i granit (eller nåt fusk, det bryr jag mig knappast om).

Men kanske blir det för stora kontraster med svart och vitt? Golvet är mörkgrått, sånt parkettgolv som ser ut som klinkers. Och så kommer det att bli ljusa tapeter till det.

Är väl knappast någon som bryr sig så mycket, men jag måste bara skriva av mig lite =)

Kommentarer
Postat av: Lina

jooo, JAG tycker det är kul o följa renoveringar. Så du får gärna skriva mer sen när ni är på G (ja nu med förresten!) Alla tips o ideer är välkomna :D



När var det ni flyttade in?



Så stor Theo ser ut på bilderna nedan, jisess så fort det går! Duktiga killen som klarade sig utan blöja så länge på resan. Men han har varit "blöjfri" rätt länge va? Hur har ni det på nätterna? Med eller utan blöja? funderar lite på när man ska ta bort nattblöjan, men vi väntar nog ett tag till...



Ha de bra på jobbet! (vart är du nånstans förresten?) hehe.. många frågor, sorry! :)

Postat av: Linda

Roligt att ha lite projekt! Vart i N-by ligger huset?

2009-07-06 @ 21:41:28
URL: http://lindizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback