Lagom är bäst


Theo på färjan, Trelleborg-Rostock

Theo är allt annat än trött. Just nu sitter han i badkaret och duschar sig. Han tvättar snoppen väldigt noga och vill helst sitta där länge till. Hygienisk är han i alla fall, vår lille älskling. I morgon ska vi inte upp tidigt i alla fall så det gör inget att han är uppe lite längre. Kom på i går kväll när jag tänkte på att Theo skulle till dagis idag att vi bara har en fungerande bil - smart. Tur att hans mormor och morfar var lediga idag så han kunde vara där istället. Skulle egentligen bara jobbat två timmar, halv tio till halv tolv, men blev kvar till halv tre istället. Helt lagom arbetstid enligt mig. Nästa vecka har jag 3 nätter vilket blir 30 timmar totalt vilket också är alldeles lagom. Lagom är bäst!

Men åter till det där att vi bara har en bil, vilken Micke då har till sitt jobb. Det innebär ju att jag inte kan köra Theo till dagis vilket i sin tur innebär att jag inte kan jobba i morgon - synd ;-)
Istället ska Theo och jag cykla till stranden och ha en riktig mysdag. Han är så rolig att umgås med nu. Mysig ålder. Har precis gapskrattat tillsammans i badrummet då jag försökte lära han att gurgla vatten i munnen och spruta ut det sen. Det gick inte så bra och blött blev det. Det var då jag upptäckte hans svarta föttet eftersom det blev alldeles brunt på den blöta toalettstolen, haha. Så i morgon ska jag städa toaletten också, för det orkar jag inte nu. Nu blir det duschen och sen sängen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback