Helt blöjfri?

Theo är sedan ett tag tillbaka helt blöjfri dagtid. Numera är nästan alltid nattblöjan torr så nu funderar jag på att ta bort den också. Det tråkiga är bara att nån gång när han sovit utan så har han inte vaknat när han kissat utan legat i det, och det vill man ju såklart inte. Eller ja, eftersom vi sovit så vet jag ju egentligen inte om han precis kissat när han ropat efter mig, eller om han legat i det. Men det har sett ut att ha varit där en stund i alla fall.

Knepet för att han ska vara torr på natten är så lätt som att han kissar innan han somnar. Gör han inte det, så är det oftast kiss i blöjan på morgonen. I natt tror jag vi testar minsann! Ska bli så skönt att slippa köpa bjöjor sen.

Hoppas nu bara att det kommer gå lika bra när han börjar på dagis igen, men det får vi ju hoppas. En och annan olycka får man ju räkna med men som dagispersonalen sa så händer det ju även de äldre barnen. Dom har inte tid att gå på toaletten när dom busar på dagis ju! Nu blir det ju lite mycket kanske med dagisbyte och så, men det ska nog gå bra. Det som känns bra är att jag kommer att vara med på inskolningen då och jag kan se till så han vet vart toalett och sådan finns så han känner sig "bekväm" med det. Samtidigt ser jag också hur uppmärksamma dagispersonalen är på "signaler" och hur ofta dom "rutin-kissar" barnen, alltså tex innan de går ut osv.

Ibland har jag fått en känsla av att en del inte lägger ner så stor energi på det. PÅ Theos nuvarande avdelning funkade det faktiskt bra, men när dom var ihopslagna nu i sommar så verkade den personalen mest tycka att det var jobbigt och när jag hämtade Theo hade han blöja på sig.

Nähe, mycket blöjprat blev det. Vi sitter och äter frukost nu, haha. Theo vaknade vid tio. Igår var vi på allsången och det var trevligt som vanligt. Idag klockan ett börjar min tuffaste arbetsvecka och nu är jag inte ledig förrän nästa fredag. Ska jobba natten på Hasslö i helgen så det var därför det blev så.. Personalbrist - javisst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback