Det blir aldrig som man tänkt sig!

Vår kära granne som bjudit in till grillkväll igår gör mig sällan förvånad. När han hämtat några och resten av hans kompisar hade dykt upp och maten låg på grillen kläcker han ur sig att de nog måste åka till förlossningen för det är på G. Så lagom tills vi dukat fram allt så åkte dom in och där satt vi med människor vi aldrig träffat innan och så lilla Hanna och hennes farfar. Ja, det var en annorlunda måltid men maten var ju god i alla fall.

Stort grattis säger vi till Hannah som några timmar efter det blev storasyster och till Linda och Mattias som fick en liten pojke. Ser fram emot att få se det lilla underverket.


SKÅL för det =)

Idag har vi haft en underbar dag på stranden tillsammans med Marie, Andreas, Wille och Alvin. Barnen lekte jättebra ihop och skötte sig bra själva, så roligt att se. Det var till och med varmt i vattnet, trodde det skulle vara väldigt avkylt nu.







Nu ikväll gjorde jag kyckling gratäng med mango chutney, potatis och en god sallad till det. Sen tog Theo och jag oss ett bad i badkaret. Tror nog att vi måste skaffa ett badkar till huset sen också. Har funderat en hel del på om man ska ha det eller duschkabin med infällbara dörrar. Men för barnens skull blir det nog badkar.


Theo med hajfrillan skulle bajsa mitt i alltihopa.

Efter badet åt vi paj med vanlijsås - mums.





Nu sitter jag och njuter av tystnaden. Theo sover för natten och Micke inför nattens jobb, han börjar elva. I morgon ska jag sova på jobbet på Hasslö, låter väl spännande? Dom har sådana journätter där och i morgon ska jag täcka upp för Mattias eftersom han ska vara pappaledig nu. Theo får sova hos mormor och morfar eftersom Micke också jobbar natten men det tycker ju han är superkul så det blir nog bra. Blir väl lördagsgodis och massa mys!

Nu ska ja äta upp de sista jordgubbarna, som verkligen var himmelskt goda, och kolla lite på filmen på femman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback