Trots-Theo

Theo är mer vild än tam och sitter definitivt inte där man sätter honom. Igår åkte vi till Leklandet med Angelica, Alex, Theo, Emelie, Isak och Elliott och det tog två minuter så var Theo puts väck. Han "försvann" väl sisådär 5 gånger på dom tre timmarna vi var där. Försökte förklara för honom att när man t.ex. åker rutchkana får man vänta nedanför och inte springa iväg. Man får försöka vara så pedagogisk som möjligt, mer kan man ju inte göra! Tyvärr har man ju inte åtta armar eller ögon i nacken och man är inte alltid snabb som blixten.

När vi satte oss för att fika försökte han hela tiden smita. Så tittar han på mej medan han går, så han vet att jag ser honom. Han är så himla medveten den lilla rackaren, och trotsar mycket "i det tysta", vilket iofs är skönt. Gap och skrik är ju inte något man njuter av! Men.. vi är såklart inte helt förskonade ifrån det heller.

Idag fick Theo en glass medan vi uträttade lite ärenden, så han skulle slippa bli uttråkad. Jag tog mej ett bett på glassen och det skulle jag aldrig gjort. Vilket liv det blev. Försökte förklara för honom att jag faktiskt köpt glassen till honom och att man ska vara snäll och dela med sig.Han tjurade en stund sen va det bra igen.

Innan idag när jag skulle hjälpa han att få av byxan som fastnat lite på foten, så drog jag av den. Även där blev det ett utbrott. Theo kan själv. Jag försöker ju alltid få honom till att göra allting själv och det har ju då lett till att man absolut inte får hjälpa honom med någonting när han bestämt sig för att han ska göra det. Sötungen. Envis som synden är han.

En sak som blivit mycket bättre på senaste tiden är ju tandborstningen. Det går mycket enklare att borsta sen han fick eltandborsten i julklapp, så det tackar vi mormor, morfar och morbröderna för! Han vet mycket väl att mamma eller pappa borstar tills den spelar en melodi och sen är det Theos tur. Han försöker såklart slingra sig ibland, men vilken två åring hade inte gjort det?




Efter regn kommer sol som man brukar säga. Det gäller bara att härda ut, sätta gränser och välja sina strider. Och framförallt, att vara konsekvent.

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha ja det är ju ett stort beslut att byta till en mobil man ska leva med i hela 2 år !! :)

Nej usch, jag hatar sånt. Jag hatar o byta för att alla meddelanden och kort försvinner :). (vet att man kan föra över, men orka ;) )



Får väl se vad jag bestämmer mig för. Betalar ju bara 69kr i månaden och får mobilen gratis så jag antar dom är lika bra men ändå :p

Postat av: Josefine

Kan tänka mig att det är fint på dagiset. hoppas verkligen att felicia får en plats där i augusti.

2009-01-08 @ 10:03:14
URL: http://dendarfin.blogg.se/
Postat av: katta

jag har tagit bort ett stort födelsemärke bakom örat som vuxit rejält dom senaste månaderna!skönt att det e borta nu :) allt bra annars ?

2009-01-08 @ 13:11:49
URL: http://katariiiiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback