Tankar

Fick ett ryck igår då allting helt plötsligt bara kändes väldigt fel. Vill jag verkligen bli sjuksköterska? Ska jag inte läsa till socionom istället, eller hyper island? Var vill jag bo egentligen, och vad vill jag med mitt liv?

Försöker rannsaka mej själv, göra plus och minus listor i huvudet osv.. Men ändå står man alltid där handfallen helt ovetande till slut känns det som. Ska det alltid vara så? Kommer man aldrig veta? Ska bli skönt med praktik, så känner man kanske i alla fall om man är på rätt ställe, om det är sånt man vill syssla med. Jag har drömmar, men dom spretar åt alla håll. Känns som man behöver en paus. Typ.

Jag vill lixom inte bara låta livet gå, jag vill göra något vettigt, något roligt och framförallt något som känns värdefullt. Livet är för kort för att bara slösa bort på att göra saker man inte vill eller mår bra av. Det finns så mycket jag skulle vilja ändra på, men när var och hur? Ibland känns det som att mitt liv styrs av andra. Är nog dags att sätta punkt där.



jag vill inte tänka framåt
men är livrädd att fastna här


Kommentarer
Postat av: Johanna Hentzel

Hej Jonna!

Jag ramlade in här av en slump! Väldig trevlig blogg får jag säga! Söt han är Theo:) Jo jag skulle säga det att jag läser ju till SSK och kom ihåg att det är ett väldigt brett yrke. Du kan vidareutbilda dig inom mycket så du har jag gjort ett bra val!! Kram Johanna

2009-01-17 @ 16:03:21
Postat av: Sandra

Åh herregud. Du har satt ord på allt som jag har kännt det senaste halvåret. Hur lyckas du? Du ska veta att du är inte ensam.. Tänk på dig själv, för en gångs skull! Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback