Morgonen i bilen och ligister

Dom senaste dagarna har Micke jobbat natt vilket innebär att vi bara använt en bil. Han har haft den på natten och jag på dagen. Idag skulle han jobba över och jag ska som vanligt köra till dagis och till skolan, vilket innebär att vi behövde båda bilarna. Så sent igår gjorde Micke slag i saken och bytte batteri på den andra bilen som inte har startat på ett tag, och det gjorde den inte då heller. Det var alltså fel på det nya batteriet jag köpte igår på Jem o fix. Tröttsamt. Berättade för Micke igår kväll att bussen från Nättraby till Verkö går kvart över sex, men den va han inte så sugen på. Som tur väl var (tyckte väl Micke) så vaknade Theo klockan sex så då körde vi pappan istället. Därav fick Theo börja dagis kvart över sju idag, rekord tidigt för hans del.

I bilen lyssnade jag på Rix som vanligt, och Gert berättade om vad han upptäckte på morgonen. Hans, och många andras, cyklar stod uppställda på biltaken längs vägen. Han trodde att detta var en fransk protest av något slag eftersom dom håller på med såna konstiga saker (ehhum?), eller så kom det ifrån förorten. Fördomsfulla människa tänkte jag.

Tog mej en funderare på vad som hänt här senaste dagarna. Anledningen till att polisen patrullerade omkring i byn förra veckan var visst att mörkklädda människor sprungit omkring på trädgårdar. Häromdagen hade en som jobbar på äldreboendet kommit ut och tänkt att "sådär parkerade väl inte jag bilen?". Gissa vart den stod? I buskarna. Någon hade alltså lyft (!?) in bilen i buskarna. Igår när Micke skulle kolla vad vi skulle ha för batteri i bilen (som står rätt nära det där äldreboendet) så upptäckte han att någon hoppat in taket på den, och huven var det nog med. Idag när jag läser BLT så ser jag att det varit inbrott på Konsum här i byn.

Mitt lugna fridfulla Nättraby..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback