Dagis

Igår gick jag och la mej i tid eftersom jag ställde in mej på en tidig morgon, men blev glatt överraskad och fick sova till halv åtta. Det trodde jag aldrig eftersom han somnade vid tjugo över sju igår. Kanske är det så i alla fall att det är dags att sluta med middagsvilan.

Det var inte alls roligt att lämna Theo på dagis idag, han var så himla ledsen. Först var han hur glad som helst, men när han insåg att han var tvungen att ha sin overall på sig eftersom dom skulle gå ut direkt så blev det mindre kul. Hittade inte hans termobyxor här hemma så hade inte så mycket val, annars föredrar han hellre jacka och byxor. Kom på nu när jag kom hem att vi faktiskt har ett par till, så dom ska jag ta och hänga på dagis när jag hämtar honom så kan han ha dom där alltid. Overallen var ett rätt onödigt köp med andra ord. Men lär ju få tillbaka pengarna när jag säljer den till hösten så det är inte mycket att gråta över.

För att göra de bästa försäljningarna på tradera ska man verkligen tänka på säsongen! En overall t.ex. går för mycket mer pengar om man lägger ut den i början på september och en vår/höst jacka går inte upp så mycket i pris om man lägger ut den mitt i vintern. Ganska självklart egentligen, men inte alla gånger man tänker på det kanske.

Förresten, ett litet dagisproblem. Varför är det alltid så att allting man lägger på dagis försvinner? Nu tänker jag framförallt på vantar. Så tröttsamt. Vad spelar det för roll att man namnar allting, dom försvinner ju lixom ändå. Förstår samtidigt att det inte är lätt att hålla reda på så många barns grejer, men det är lika tråkigt när saker försvinner ändå.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja... dom verkar inte ha någon vidare koll på sakerna där. Tyvärr...

Postat av: Josefine

Mmm det e sjukt roligt att bygga själva. känner mig så stolt över sambon :-) ja just det du hade lillkillen på bastasjö :-)

2009-01-27 @ 09:42:48
URL: http://dendarfin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback