Mys dag!


Underbara unge




Skrev ju igår att jag funderade på att ha Theo hemma idag, men jag ändrade planerna i morse då jag insåg att han skulle vara ledig tills nästa onsdag och då hade det ju varit bra att få undan massa skolarbete idag. MEN. När vi kom till dagis så hände det massa mattor ute. Jaha tänkte jag, nu har någon spytt. På dörren satt en lapp - "Nu går det magsjuka.." osv. Jag tassade in för att meddela att vi skulle köra hem igen och det tyckte dom var förståndigt.

På en annan avdelning var det 8 barn sjuka och på Theos avdelning var en i personalen hemma. Dessutom så hade dom barnen som var där idag syskon som låg hemma och var magsjuka. Varför lämnar man då dom barnen på dagis?? Förstår inte varför inte folk kan sammarbeta lite för att få den där skiten att sluta gå runt runt. Nu hoppas vi i alla fall att det lugnat sig tills onsdag så han kan vara på dagis då eftersom det bara blir två dagar nästa vecka.

Istället fick ju jag och Theo mysdagen jag önskade. Vi körde och badade i Rödeby, åt lunch på McD, åkte hem och bytte sängkläder och hoppade i sängen, pusslade lite och var ute ett par timmar. Han har varit så snäll och go hela dagen, med undantag för när vi skulle hem från McD och jag fick bära ut han utan ytterkläder. Nu ikväll blev det middag hos mina föräldrar. Theo har sprungit runt som en tosing och somnade gott i bilen vid halv åtta när vi körde hem.



Theos ska ner med den "ååsa" pulkan i skogen på vår baksida


Först kastar man ner pulkan och sen springer man i backen..


..tills man ramlar! Och det är SÅ roligt.


Det är kul att springa i skogen!

Vi gick till affären för att köpa vitpepparkorn som jag har smaskat i mig (läste btw att dom håller på att testa fram vaccin mot maginfluens/vinterkräksjuka. GE MIG!), och sen till blomsteraffären för att köpa blommor till farmors och farfars grav.


Fina blommor i snön, med gömda Allahelgona-dekorationer.


Kommentarer
Postat av: sandra

Söt han är Theo :) Gott med Mc D själv fick jag läskas av Stoffe som var sååååååå hungrig att han var tvungen att äta!



Ja just det, du hade också något sådant. Läkaren frågade om mamma var stressad men det är hon ju verkligen inte. Det ligger inte i hennes natur direkt. Hehe. Men hon mådde bättre idag vilket jag är tacksam för!

Postat av: Linda

På mitt jobb får barnen inte koma till dagis om syskon eller föräldrar ligger hemme i maginfluensa. Det gäller 48 timmar för barnen även om "bara" syskonen vart sjuka. Tycker det är vettigt faktiskt. Annars blir det ju bara att smittan sprids vidare. Känns inte roligt att lämna sitt barn på ett "infekterat" ställe. Du gjorde rätt i all åka igen!

2009-02-14 @ 08:50:49
URL: http://lindizzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback