Hjärta

Igår var det allahjärtansdag och det är ingenting bi brukar "fira" direkt. Jag tycker man ska visa uppskattning varje dag i ett förhållande (även fast jag själv är dålig på det ibland) och att bara byta pengar känns meningslöst. Vi var på bio tillsammans förra helgen och på fredag åker vi till Göteborg. Mycket roligare att göra såna saker tillsammans lite då och då.

Theo var den som blev mest uppvaktad av söta lilla Hanna. Hon kom igår förmiddag med ett hjärta, fyllt med godishjärtan, till Theos stora förtjusning.







Resten av förmiddagen igår spenderade jag och Theo ute med grannarna. Pappan jobbar hela helgen lång. Det var ju alldeles underbar väder igår, och likaså idag. Medan Theo sov ute i vagnen satt jag i en solstol och njöt hos mamma och dom, och även mamma gjorde mig sällskap efter en stund. Vi grillade gott kött och tog oss ytterligare en tur till puklabacken framåt kvällen. Sen blev det bad och massa bus med pappa när han kom hem innan det var dags att sova. Hela kvällen gick han runt och försökte säga godishjärta. När han skulle sova sa han godnatt och sov gott femtio elva gånger, innan han kom till ro med sin "bababodd" (bandyboll) i handen. Fattar inte hur han får ihop vissa ord!

Vi kollade på melodifestivalen och åt räkor innan vi också somnade gott.

Idag vaknade jag tjugo över åtta, läste en stund, och vid tio i nio vaknade Theo också. Vi har haft en riktig mys morgon. Theo pusslar just nu och snart ska vi gå och mata fåglarna i ån med grannarna.

Ha en härlig dag och njut av solen allihopa, för det ska vi göra!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Naawww va sött att han fick ett godishjärtan :-) Filmen du rekommenderade va jätte bra, vet inte hur många ggr jag lipade hehe, extra känslig som gravid med ju.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback