HÄRLIGA VINTER

Detta inlägget skrev jag igår kväll, men det ville tydligen inte publiceras då. Blogg.se va segt - som vanligt.




Vad glad jag blev i natt när jag gick upp och såg SNÖ. Ännu gladare blev barnen såklart när de steg upp idag. Det är ju så mycket roligare att gå ut när det är snö ute. Så det blev massa bus och pulkaåkning ute på förmiddagen. Tyvärr fick jag tillbringa lite av den tiden med matteboken, men jag hann vara med en timme i alla fall.



Theo hostar, men lika söta för de


Puss syrran


Glad tjej


Gott med snö, men Micke ska nog inte mixtra så mycket med kameran ;)

Jag är tacksam att vi bor här nu. Dels för att vi slipper skotta snö, och bilen står under tak så man slipper skrapa rutor också. (Stackars Micke får ju dock göra det i morgon tidigt.) Framförallt är jag tacksam för att man bara kan gå rakt ut i härlig snö, slippa allt blask i stan. Man kan ta pulkan istället för vagnen och man slipper åka iväg för att åka pulka och kunna leka!

Alla bara tjatar om våren, men hallå, det är faktiskt februari. Februari tillhör, om inte jag missminner mig, vintermånaderna. Det betyder att det SKA vara snö. Våren kommer om vi har tur i slutet på mars elelr början på april. Tills dess har jag hellre snö än massa regn och grått, trist väder. Lite vårtecken har man ju dock sett, typ snödroppar som sticker upp ur snön - märkligt.

Mindre kul var det dock att köra till och från skolan och till och från jobbet, jag hatar vinterväglaget. Däremot är det fint att titta på vita vägar, istället för avgasfärgade och blaskiga.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Har varken sett The Notebook lr Ps I love you, ska försöka ta hem båda två ikväll :-) tack för tipset.

Postat av: Linda

Håller med dig där helt o hållet, Snö ska det va :) Hoppas allt är bra med er!

2009-02-12 @ 10:34:44
URL: http://linda86j.blogg.se/
Postat av: Sanna

Håller med! Behövs ingen speciell dag för att visa att man tycker om någon =)Hoppas allt är bra med er.

2009-02-12 @ 14:33:50
URL: http://sssannasss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback