Göteborg del 1

Ja då kommer en liten sammanfattning om helgen som tillbringades i Göteborg. Vi kom ju upp på fredagskvällen och då blev det tacos och massa bus och mys. Theo höll igång som aldrig förr och somnade sent, "det blir bättre imån när han känner sig mer hemma" sa jag, det skulle jag aldrig sagt ;)

Gick upp vid åtta tiden på lördagen och åt god frukost. Theo har haft massa att göra både när vi ätit och inte ätit hela helgen så han har mest varit överallt och ingenstans. När jag sedan gjorde mig i ordning, ja då gjorde Theo också det.



Lite eyeliner på kinden blir väl bra.

Barn gör inte som man säger, barn gör som man gör!

Sen tog vi spårvagnen till Universeum. Theo tyckte det var spännande och speciellt att åka genom den låna tunneln. Det blir ju så "staaakt" sen när man kommer ut. Vi köpte biljetter och tog den märkliga hissen upp till "avdelningen" med "normala" fiskar, grodor och sånt som finns här.









Sen kom vi vidare till lite mer exotiska saker. En stor "tunna" med bl.a. rockor och massa akvarier med fina fiskar.




Theo och jag spatserar över vattnet


Liten Theo i jämförelse med akvariet




Tuffa ormar


Riktigt fin fisk






Bilden blev inte så bra, men det e ju Nemo - viktigt =)




Denna söta apan hade gärna fått följa med hem


Crocodile dundee



Avslutar med denna bilden, bara för att den fisken såg så himla.. bitter och butter ut, haha!

Fortsättning följer i morgon. Då ska ni få se hajarna och annat kul!




Kommentarer
Postat av: sandra

"Riktigt fin fisk" Det är en lionfish, den är farlig som tusan.. :) Finns det inte hajar där? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback