Dagen och om att sova

Har haft en riktig slappedag idag. Försökte plugga lite innan men har verkligen kommit "ur gängorna". Skrev en halv sida i alla fall, bättre än inget. Nu vill Theo bara titta på Ice age men jag vill gå ut. Senare ska vi nämligen till Theos farmor och då lär vi också sitta inne. En hel dag inomhus går ju inte!

Denna veckan blir det sportlov för Theo. Maginfluensan härjar som aldrig förr så tänker inte lämna honom. Igår hade dom varit 18 barn totalt på 4 avdelningar och det säger ju ganska mycket om smittospridningen. Skönt att man har möjligheten att hålla honom hemma i alla fall, det hade man ju inte kunnat göra om man jobbat om dagarna. Men den tiden kommer för mig också! (Huga ;) ) Vi har verkligen en LYXIG tillvaro vi!


ÄLSKLING


Att sova middag, eller att inte sova middag, det är frågan det. Verkar inte som det spelar så stor roll hur man än gör. Allting faller sig väldigt slumpmässigt med när han somnar på kvällen, hur han sover på natten, när han vaknar på morgonen osv. Så det är nog bara att ta dagen som den kommer och gilla läget!

Kommentarer
Postat av: Linda

Skönt att kunna slippa ha honom där!

Postat av: emmzy

Ja du har så rätt så, men det är inte alltid man kan ta dagen som den kommer. När jag har mina positiva perioder tänker jag sådär, men så kommer jag in i en sån här svacka och känner att det inte är möjligt. Det är speciellt vid såna här tillfällen när det enda folk pratar om i princip är sommar och möjliga (eller omöjliga) jobb. Det gäller att ta sig igenom dom perioderna och försöka göra det bästa av situationen. Skam den som ger sig :) Men det är ju så, att även om man pluggar, behöver man ju ett jobb över sommaren. Usch ja, inte lätt det där. Hoppas allt är bra med er, tänkte faktiskt på er häromdagen när jag gick förbi dina föräldrars hus (om det nu är det jag tror) :)

2009-02-17 @ 18:15:59
URL: http://emmzy.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag ringde Dagis i morse för att kolla hur läget var men det var likadant som innan så jag bestämde mig för att hålla Albin hemma idag, han kommer antagligen att vara hemma resten av veckan oxå. Fördelen med att jag är arbetslös antar jag att kunna välja att hålla honom hemma en dag om det skulle vara så. Hoppas vi klarar oss från Magsjukan nu när vi håller dom hemma. Ha det bra.

2009-02-17 @ 19:32:15
Postat av: helenafena

Oj konstigt att länken inte funkade. Det var iaf ett hus dom hyrde ut på västeråkra för typ 5800 kr för 4 rok. Det är så himla fint där ute och så vill ju du bo i hus så därför kom jag o tänka på dig :)

2009-02-18 @ 11:27:29
Postat av: Jennie

Jag har redan varit där en gång? :) Jasså, så skoj! Jag ska försöka kirra de du och smugla nästa gång.. ;)

2009-02-18 @ 19:01:09
URL: http://gynnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback