Fullt ös!

Idag har Katta varit här och fikat och det var så trevligt så. Man ses som vanligt alldeles för sällan! Fick en jättefin lykta med lite juldekoration i, så den kommer helt klart höja julstämningen här hemma. Tack vännen.

Micke och Markus håller på att kalka i köket, min lillebror kikade förbi innan och Mickes bror är här och lägger på sina vinterdäck. Så här har minst sagt varit fullt ös hela dagen. Jag har precis hämtat Theo på dagis och han ville inte gå hem, känns skönt att han trivs. Så fort man kommer så säger han bara: Hej då mamma, gå hem nu!
Schysst va? haha.

Liten smygkik från köket, mitt i allt stök!





Visst blir det skillnad?


Kommer nog inte sakna detta, haha.

Nu är jag ledig fram till lördag klockan 16 - så skönt. Idag ska vi bara vara. Eller ja, grabbarna lär väl jobba på ett tag. Men jag jobbade ju torsdag och fredag natt, lördagen var Micke iväg, söndag natten jobbade jag, måndag kvällen var Micke iväg och igår jobbade jag kväll+inatt. Så efter 6 kvällar ifrån varandra får vi nog ta en myskväll idag och lägga ner arbetet, det står ju kvar i morgon menar jag.

I morgon kommer Malin och Benny på kvällen, under dagen vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Bada kanske!? Fredag blir det begravning =( Lördag blir det julmarknad, sen jobb från kl 16 till söndag klockan 13. Efter jobbet på söndag blir det julpyssel och bak hos Marie - mys. Fullt upp för det mesta!


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej Jonna. Hoppas allt är bra. Visst är det så att alla har olika liv, men ändå inte. Och bara för att den ena har pojkvän och inte den andra, eller den ena har barn och inte jag, eller att jag har bonusbarn och ingen annan av mina vänner så betyder ju inte de att man inte kan umgås alla för de. Med pojkvänner, barn, bonusbarn etc etc. Varför ska allt vara så komplicerat och svårt? Varför måste allt vara enligt rutiner heeela dagarna. Kan man inte skippa att äta prick kl (låt oss säga) 17.00 EN dag för att äta tidigare eller senare med vänner som du nämde. Eller skita i att göra ngt speciellt som man ALLTID annars gör och träffa vänner istället? Jag tycker ni verkar ha ett kanonrolig vardag med alla middagar, aktiviteter, och saker som tar er för. De kommer både ni och era barn ha glädje av när åren gått. Min mamma och pappa va alltid på väg ngnstans med oss. Som barn är man ju så ombytlig och kan somna i stort sett varsomhelst. De blir vad man gör de till liksom. Så länge man har en fast punkt, tryggt hem med tryggheten hos sina föräldrar kan man nog göra i stort sett vad som helst med barnen. Inte på krogen, men du fattar. Skönt att höra att de är fler som saker på samma sätt som mig, fast de brukar ju du och jag göra =) KRAM

Postat av: Louise

Hej jonna. Ja det verkar som det börjar lösa sig det mesta nu, det är nästan så man är lite orolig att ngt ska hända nu igen =) de ska bli otroligt spännande vilket som. hoppas du/ni har det bra. ha en härlig helg. kraaaam

2009-12-12 @ 13:22:47
URL: http://looouisepettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback