Välkomna in!

I går blev vi husägare - äntligen! Det känns verkligen bra. Tänkte ni skulle få en titt på våra nuvarande projekt, så får ni hänga med på resan.


Välkoma in! Här står jag i ytterdörren och man kommer alltså in i en liten hall som sedan övergår i en större hall. Till vänster har vi garderober, en liten toalett och ett sovrum. Rakt fram ser ni vardagsrummet.


Mickes första projekt är att måla halltaket. Här ser ni vilken skillnad det blir  när man strykit en gång.


Det suger åt sig en del så till höger ser ni hur det såg ut idag efter gårdagens strykning och till vänster hur det blir efter andra strykningen. Får se hur det ser ut i morgon om man behöver ta det en tredje gång också kanske.


Snygga sjögrästapeter i vardagsrummet - skulle tagit en närbild. Utgång till altanen och till höger ser ni matplatsen i köket.


Vardagsrummet - en arbetsplats. Här har vi alltså en målare som fixar och han är snabb som blixten. Blev till och med bättre med spacklade väggar än vad det var med tapeten.

Micke jobbar sin natthelg så vi har inte så många timmar om dagen vi kan jobba i huset eftersom han jobbar 19-07. I morgon ska jag i alla fall försöka fixa barnvakt så jag kan hjälpa till lite mer också. Jag ska måla listerna i vardagsrummet vita. Theo och jag gjorde lite nytta idag i alla fall, vi la ut papp på golvet i ena sovrummet uppe. Så Micke satte igång att måla taket en första gång där också. Han är så duktig min älskling.

Nu ska jag och Theo lördagsmysa innan han ska sova! Har försökt locka han med chips länge nu men han säger bara: Vänta lite! Han har byggt med lego på sitt rum. Han bygger hus på "plattorna" och höga torn. Sedan räknar han tornen - så duktig.

Kommentarer
Postat av: Louise

grattis till huset jonna (theo och micke). va kul för er. blir ju avis nu. =)

hoppas allt kommer att gå bra och att ni kommer att trivas.

lycka till!

Postat av: Maria

Ser kanon ut! Det kommer att bli hur bra som helst. VIlka härliga ytor.

2009-08-23 @ 08:58:14
URL: http://falco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback