Mycket man inte förstår

Detta året har det hänt så mycket att jag verkligen undrar vart världen är på väg. Flera i min närhet har förlorat många av sina nära och kära och de flesta har fått lämna jordelivet alldeles för tidigt. Nu är min lilla morfar dålig. Cancer - såklart. Frågan är väl inte om man får cancer, utan när. En vän till min mamma har också drabbats. Det kommer närmare och närmare.

Livet är verkligen skört och det är viktigt att tänka på att man tar till vara på det. Lev varje dag som om det vore den sista!

Detta, att en massa sjukdomar och elände ska drabba oss, är något jag inte förstår. Sen finns det såklart mycket annat man inte förstår, men ibland så blir sådana saker väldigt små i förhållande till vad som faktiskt händer omkring oss. Man orkar helt enkelt inte.





Kommentarer
Postat av: Maria

Usch vad tråkigt att höra!

Postat av: Thessan/Bonkan

Jaaa d känns verkligen så som du skriver...att NÄR ska man åka på d..... :( Hoppas du får behålla din morfar!

2009-08-24 @ 17:45:23
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: emmzy

hahaha det är tur att man har folk som hjälper en att lösa saker och ting ;)Herregud vad rörig jag är idag. Dessutom har har jag inte tagit mig ur 2008 på hela året, jag undrar när det vänder. Tack för extraögon, jag tror jag redigerar mitt lilla misstag utan att låtsas om det ;) Sänder dessutom några extra tankar till er och till din morfar!

2009-08-25 @ 16:27:13
Postat av: Louise

tråkigt att läsa om att din morfar är sjuk. tänker på dig.



jo här i Norge e de bra. vädret har varit kass hela dagen men nu klarnar de upp, så ikväll ska vi nog ut och äta ngt gott, jag, hill och bror jimmy.

tyvärr har dom tilsatt alla tjänster just på denna firman. dom anställer egentligen inte svenskar här, utan hill fick jobbet pga att han har så lång erfarenhet dels utav resejobbet och sen som elektriker, dessutom har han en massa extra/speciella kunskaper som dom efterfrågade. jimmy fick jobbet tack vare hill som la ett extra gott ord för honom osv. jimmy har ju oxå jobbat som resemontör innan.

men däremot kan han ju gå in på olika sidor som lägger ut jobb i norge. vad för jobb är de han söker. jag kan ju kolla runt isåfall =)



kraaaaaaaaaaaaaam

2009-08-26 @ 16:21:51
URL: http://looouisepettersson.blogg.se/
Postat av: emelie

Det är verkligen som du säger.. Frågan är väl inte om man åker på det utan när... det känns som att alla drabbas av det numera... hade du kul i lördags? jag tyckte det var lyckat =) kram

2009-09-08 @ 20:04:34
URL: http://wannabevuxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback