Måla inuti köksskåp

Nu bara för att jag varit duktig och packat upp en massa glas, tallrikar mm i köksskåpen så har jag kommit på att jag nog ska måla dom inuti. Köket är 19 år gammalt och det slits ju såklart med åren. Luckorna är hyffsat fräscha, hade bara tänkt byta handtag på dom tills jag får ett nytt kök. Men inuti har det blivit sådär gulaktigt på hyllplanen och det luktar instängt. Tror ny färg skulle göra susen.

Nu undrar jag då om det är någon som gjort något sådant och kan rekomendera hur man ska gå till väga? Helst vill jag ju höra att det finns någon bra färg som bara är att måla på så man slipper allt vad förarbete heter, haha.

Kommentarer
Postat av: Catrin

Tjoo!

När jag målade inuti skåpen när jag på Vallgatan så fick jag vit täckvärg av hyresvärden som jag fick måla med två gånger, jag målade och rollade. Då fanns det sån där brun spånskiva, vet inte om du vet vad jag menar men efter en strykning så var det ljusbrunt men eftersom färgen är ganska tjock så räckte det med två omgångar!:)

Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback