Förändringar

Igår började vi skola in Theo på dagis här i Nättraby och det verkar gå som en dans. Redan idag kunde jag lämna honom helt utan protester. Först ville han att mamma skulle stanna men sen godtog han att jag bara skulle hem en liten runda, så då fick jag pussen och han sa hej då och cyklade vidare. Känns så skönt. Det känns så himla bra med personalen och allting. Theo lät "fröken" hjälpa honom på toaletten idag och det känns också som ett gott tecken.

Nu går det nämligen som en dans utan blöja. Är så glad att vi bara slutade tvärt nu och inte har blöja vid vissa tillfällen. Innan när vi försökt sluta så har vi ju varit så dumma och haft den på ibland ändå och det funkar ju inte. Nu sover han utan också sedan ca 2 veckor tillbaka och det har bara hänt en enda olycka sedan dess. Han är så duktig.

Jag har jobbat två nätter nu och Micke jobbar också natten, så Theo har fått sova hos mormor och morfar. Känns inte kul att lämna honom så, men när det är i jobbsyfte så är det ju en sak. Det är ju inte det att man är ute och ränner varenda helg precis. Däremot är man ju lagom sliten när man inte sover när man kommer hem. Igår gick jag och la mig vid tolv och sov till halv sex men idag blir det inget sovande alls eftersom jag inte ska jobba i natt igen. Däremot jobbar jag fredag till lördag, ett evigt vändande på dygnet.

Behöver nog inte oroa mig för att bli arbetslös i alla fall för än så länge har jag kommit upp i heltid hela tiden, trots att jag under mitt sommarvick bara skulle jobba 75%. Vill inte jobba heltid egentligen som jag sagt innan men nu i början måste man ju ställa upp så dom vet vad man går för ;-)

Nähe nu ska jag åka till min lilla trollunge igen och sen ska vi hitta på något roligt bara för att han varit så duktig nu!


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt att det går så bra med inskolningen. Håll en tumme för att det går lika bra för oss. Hanna ska skolas in om en dryg vecka. Trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback