Sommarvärme och att prata inför folk

Vilket underbart väder det har varit idag, riktig sommarvärme. Fick lite panik på förmiddagen då jag var tvungen att sitta inne och plugga. När jag var färdig med det som skulle göras på datorn tog jag min mattebok och gick ut i solen och räknade tills det var dags för lektion. När jag hämtat Theo efter lektionen så åkte vi hem och gjorde glasstrutar och hade det mysigt på baksidan.







Han har blivit så solbränd och fin vår lille prins. Det är rena drömmen för honom nu att få vara ute från morgon till kväll. Det är det första han tjatar om på morgonen, att han vill gå ut. Sen tar han sin sparkcykel och sticker till "parken" som han säger, istället för lekparken. Denna herren tror att han är stor nog att klara sig själv nu ;-)

Ikväll bjöd vi pappa som var ensam hemma på mat. Blev enkelt idag, grillad kyckling, grillade revben, potatissallad och vanlig sallad. Senare kom Tim också och vi kollade på Madagaskar 2. Theo somnade gott i morfars knä.. Det tar minsann på krafterna med all frisk luft.

Igår frågade en lärare mig om jag skulle vilja vara med på deras handledarutbildning som de håller för undersköterskor. De ville att jag ska berätta om min praktik, vad som var bra och dåligt osv, för att undersköterskorna ska få tips och råd om hur de ska bli bra handledare. Shit tänkte jag, jag som hatar att prata inför folk. Men det som inte dödar, det härdar, och det kommer då sannerligen att bli en utmaning för mig. Ser fram emot det och det ska bli jätte spännande. Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Thessan

Det klarar du galant :)

Postat av: Jennie

Njaa den var bara för femhundra men det är den. Konstigt. skit tandvård. vad gör ni ikv? :) väskkvinnan har svarat på mail så hoppet är kvar!

2009-04-30 @ 11:54:16
URL: http://gynnas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej och massa grattis om ja inte skrivit det innan=)till usk-utbildningen såklart ..

Jag ha oxå stått o pratat inför klassen när dem hade handledarutibldning och det va inte alls farligt, nu ha ja visserligen inte svårt för det men dfem ställer så mkt frågor så det rullar på bra ..

Lycka till

Kram

2009-05-05 @ 08:17:06
URL: http://www.metrobloggen.se/woffy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback