Sista praktikdagen, grillat och SOL

Igår var det sista praktikdagen. Började klockan ett och fram tills dess satt jag med min engelska. Micke åkte med barnen till Hasslö. Stressade som vanligt som en tok för att hinna plugga så mycket som vanligt så hjärtat började spöka. Blir typ som ett tryck/sug, men dom tur väl var så "hoppade det inte fel". Missade även avfarten till sjukhuset så fick köra en omväng och jag vet att detta är tydliga tecken på att jag måste varva ner så det ska bli skönt med åtminstone en vecka nu när jag bara kan ägna mej åt skolan.

Som sagt så var det sista praktikdagen vilket är väldigt sorgligt. Kommer verkligen sakna att jobba på sjukhuset och framförallt den avdelningen. Där hade jag absolut kunnat tänka mig att vara kvar! Fick en fin ros och en biobiljett som tack för all hjälp, vilket jag verkligen inte hade förväntat mig. Jag gav dom ett påskägg med massa godis i, som tack till dom för all hjälp. Vilket kändes mer rätt än att jag skulle få något, men jag är såklart tacksam.


Fina rosen

Jag fick gå mycket tidigare igår eftersom det inte fanns nånting att göra och det kändes ju meningslöst att bara sitta av tiden. Körde ut till Hasslö och åt grillat där. Micke var ju där med barnen och så var Therese och Jonah där och Andreas och Elin. Så det var trevligt och maten var jättegod! Grillat är fint. Det åt vi även idag fast hos mina föräldrar där vi tillbringat dagen. Vi har även varit på glassiären med Tim och Jennie, varit i lekparken och letat efter kossor (!?). Jag VET att jag hörde kossor när vi satt på altanen, men tyvärr hittade jag inte dom nånstans, haha. Theo blev lite besviken eftersom jag lovade honom att vi skulle gå och titta på kossorna. I vilket fall som helst så är det underbart att kunna vara ute hela dagarna och Theo älskar det också. Han hittar alltid på något kul och det märks att han trivs och gillar det.

Glömde ju säga vad denna dagen började med. Jo nämligen äggmålning. Tänkte att eftersom Micke jobbar i natt och sover i morgon när vi äter frukost så kunde vi ju måla ägg idag. Jag och Theo målade ägg men Micke föredrog att sitta vid datorn, så med facit i hand kunde vi gjort det i morgon.






Kan SJÄLV

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback