Shopping och umgänge

Senaste veckan har bjudit på en hel del shopping. Tidigare i veckan blev det kläder på Lindex till Theo och Thilda. Idag har jag köpt nytt duchdraperi, nya gardiner till sovrummet, skor till Micke och en tunn vårmössa till Theo. Men jag "slösar" inte bara pengar utan försöker spara också. Därför sa jag upp vår hemtelefon och tecknade ett nytt abonnemang genom TRE. Det är inga favoriter i mina ögon men erbjudandet var bra och jag ger dom en chans.

Istället för 125 kr (snart 145kr) så kommer vi att betala 69 kr i fast avgift. Istället för en hemtelefon fick man en mobitelefon som man har både hemnumret och ett mobilnummer till. Man kan alltså ha med sig "hemtelefonen" vart man vill och ringer "gratis" (endast uppkoplingsavgift) till alla hemtelefoner, myndigheter, företag och 0771 nummer. Ringer man till mobil får man betala, men det gör vi ändå bara ifrån våra vanliga mobiler i dagsläget också. Så jag tyckte det verkade bra, eller vad säger ni? Viktigt att tillägga är ju också att dom som ringer till oss självklart bara betalar som ett vanligt lokal/rikssamtal, så länge man bara ringer vårt gamla vanliga hemnummer. Tanken är ju att vi förhoppningsvis får ner kostnaden rejält och att vi bara ska använda det som en hemtelefon, men att det också är praktiskt att ta den med sig om man ska iväg en helg eller bara till stranden typ så kan man va kontakbar på även hemnumret då också. (Varför det nu ska vara nödvändigt, egentligen!? ;-) )

Förutom shopping har veckan även bjudit på en massa umgänge med andra. Har inte ätit middag hemma själva en endaste dag. En dag var mina föräldrar, syskon och Jennie här, en dag va grannarna här, igår va vi hos mamma och dom och en dag "lyxade" vi till det på McD. Gillar inte skräpmat men jag kände mig inte alls i form den dagen och orkade inte ens tänka på vad vi skulle laga, så så fick det bli. Ikväll blir det inte heller middag hemma, utan vi är bjudna till Ida med familj. Ska bli riktigt trevligt!

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Yo! Ja fråga hemskt gärna Ida om hon vill följa med! Barnen är givetvis också välkomna, William kommer vara hemma. Torsdag kl 18 hemma hos mig=)Hör av er om ni inte kommer bara!va rpoligt=)Kram

2009-04-24 @ 16:40:32
Postat av: Anonym

Jag menar på TISADG! =)18 på tisdag=)

2009-04-24 @ 16:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback