Påsken är här

Jag är verkligen ingen påskfirare, men ser i alla fall fram emot det fina vädret dom lovat till helgen. Skulle tydligen bli 20 grader varmt och det är ju inte helt fel.

Att det är påsk kan man ju i alla fall inte undgå att märka när man har barn som går på dagis. Vi har fått hem fin fina mästerverk som Theo gjort och vi har även plockat fram lite som Thilda gjorde förra året. Annars blir det inte mycket till påskpynt. Tänkte sätta lite ris med fjädrar i och lite påskliljor i krukan utanför, men vi får väl se vad det blir för väder i morgon. Gör kanske  det innan jag börjar jobba klockan ett.

På dagis var det påskfest idag, både för Theo och Thilda. Tyvärr visste vi inte att Thilda skulle ha det, men Theo "pyntades" med lite fjädrar. Vet inte om jag vågar säga det men jag lider verkligen med de stackars små (alla har väl olika syn på vad småbarn är men iofs) barnen som får ha klet som kliar i hela ansiktet. Glömmer aldrig dom små ett åringarna som hade smink utkletat i ansiktet och som kliade sig hela tiden på dagis förra året. Då jag hamnade i en "bloggdebatt" om detta fick jag dock höra att jag inte borde ha barn som inte låter min ettåring (som han va då) "sminka sig" när det är påsk. Haha. Ja folk kan vara allt bra trångsynta ibland. Vilket vilka kanske även anser att jag är när jag resonerar som jag gör.

Nu är han ju i alla fall ett år äldre och förstår mer, därför blev han lite mer "pyntad" i år, dock inte sminkad. Han har exem och känslig hud så det är dels onödigt att utsätta huden för extra påfrestningar och sen så vet jag att han hade kletat ut det på nolltid ändå. Nä, nog om det. Nästa vecka blir det maskeradfest på dagis när dom har ett års jubileum och då ska Theo få vara Emil tänkte jag.

Jag tog bussen till jobbet idag och när jag slutat så hämtade Micke och barnen upp mig så åkte vi till Coop och handlade. Handlar ju alltid på Citygross nuförtiden men omväxling förnöjer ju. Köpte ett påskägg som jag lagt en massa godis i nu som jag ska ge till personalen på gyn i morgon eftersom det är min sista dag. Kommer sakna det.

Efter matlagning och allt det dära blev det en promenad med Jennie, Lisa och en galen hund som bara ville äta pinnar. Skönt att prata av sig lite på kvällskvisten. Nu ska jag äta godis och dricka påskmust.


 

Kommentarer
Postat av: Helena

jag tycker det är gulligt när de små har påsksmink på sig. Men det finns väl sån ansiktsfärg som håller även om de är o pillar sig i ansiktet? Har för mig att sånt finns iallafall.

Postat av: Fia

Ja det blir nog ett sådant. Ska kolla på Cheapy om de finns kvar :).

Hade annars tänkt ett bord med fyra stolar, ett kalasfint jag hittade på CityGross, men känner att det nog är enklare för en 1-åring att sitta vid ett sådant picknick-bord än på en ostadig fällstol ?!

Tänk att jag med har en ettåring, nu :). Eller snart iaf. Sjukt vad tiden går!

Och vad gäller blogg-debatten som även jag minns så tycker jag verkligen att det är helt upp till var och en av föräldrarna om man vill sminka eller inte. Man känner sitt egna barn bäst och att du vore en sämre mamma för att du inte sminkade Theo haha, det är ju skrattretande!



Kram på er och Glad Påsk!

2009-04-08 @ 22:42:26
URL: http://fiansess.blogg.se/
Postat av: Thessan

Ja glad påsk på er hela familjen :)

2009-04-09 @ 07:00:15
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja hon va supernöjd:D det gör allt mkt roligare för en annan oxå när barnen förstår o ser fram emot saker ju ..Hoppas vädret håller i sig ..Ha en trevlig påsk ..

Kram

2009-04-09 @ 11:16:09
URL: http://www.metrobloggen.se/woffy
Postat av: Jennie

haha jycken var bara hungrig ;)

2009-04-09 @ 19:00:14
URL: http://gynnas.blogg.se/
Postat av: Linda

hahaha, men jag kom ju aldrig till vattenmelonen, då låg jag o sov på golvet ju :O haha

2009-04-09 @ 21:36:33
URL: http://linda86j.blogg.se/
Postat av: katta

haha tiden går ju så galet fort :)

2009-04-10 @ 19:47:24
URL: http://katariiiiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback