Middagstips

Igår gjorde vi jättegod kycklig "gratäng" som vi ätit hos Malin och Benny ett par gånger.

- Stek kyckling filé i små bitar. Krydda med curry, salt, peppar och vad som behagar er.
- Bland ihop en burk creme fraich, en matlagningsgrädde och mango chutney efter smak och tycke (ca en halv burk tog vi). Jag tog lite vanlig grädde i också.
- Blanda i purjolök.
- Lägg kycklingen i en ugnsform och häll över röran.

Servera med potatis och sallad! Mums.

Idag gör jag köttgryta med färska champinjoner och morötter, och potatis till det!

Vad äter ni idag?


Kommentarer
Postat av: Lina

tack för dina råd o så ang mjölkallergi eller inte. Det är inte lätt det där, men änsålänge har Ninni faktiskt inte kräkts. Men, sen om det beror på mjölfri kost eller inte - är det ju ingen som vet. Tyvär.



Kycklinggrytan lät super! Ska jag nog testa en dag. tackar för recept o inspiration :D



kram

Postat av: Linda

Den brukar jag oxå göra ibland... Fast jag knapersteker bacon oxå och smular over kycklingen.

2009-04-16 @ 13:02:04
URL: http://lindizzen.blogg.se/
Postat av: Helena

korv stroganoff :)

2009-04-16 @ 18:52:41
Postat av: helena

haha tack, det lär nog behövas. Är inte så stor risk att jag får ett jobb på en vecka :)

2009-04-16 @ 22:03:46
Postat av: Jennie

tack vännen :) klart jag hjälper dig med håret om du vill :) itaaliaaa

2009-04-17 @ 10:13:16
URL: http://gynnas.blogg.se/
Postat av: M i c k a

det där låter smaskens :D

2009-04-20 @ 13:46:52
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback