Lugnet efter stormen

Det har varit en hektisk tid med praktik, matte, engelska och en sjukvårds tenta "hängande över sig", men nu börjar jag känna att lugnet innfinner sig. Jag har gjort tentan i sjukvård idag och det känns så skönt att man är färdig nu. Senast fredag skulle jag få mitt betyg så jag sedan kan hämta ut mitt slutbetyg för att efter det kunna börja jobba med en lite bättre lön än innan utbildningen.

Har också kommit i fatt rätt så bra i matten. Har ju missat en del lektioner under praktiken och det känns skönt att veta att jag fixar det ändå, på egen hand. Trodde aldrig att jag skulle fatta mig på såna här andragradsekvationer och skit vi håller på med nu. Men det går bra. Än så länge.. Har också fått en hel del gjort i engelskan idag och det känns skönt att jag kommer kunna lägga mer tid på den nu de 7 veckorna jag har kvar.

Nu blev det mycket plugg snack. På tal om plugg förresten. Idag är det sista dagen att ansöka till högskolan, ska man gå in och ändra sin ansökan i sista sekunden tro!?

Påsken har i alla fall varit bra och underbart väder har vi haft. Theo har fått påskpaket och påskägg så han var nöjd som aldrig förr.



Såhär bra kort ta vår kamera nu. Den har, återigen, "gått sönder". Nu fokuserar (säger man så?) den inte. Här ser ni i alla fall påskpresenten han fick av mormor, morfar och morbröderna - en sparkcykel som han älskar. Denna bilden är tagen igår efter maskeraden på dagis då Theo var utklädd till Emil.


Ett påskägg i skogen!


Wow!


Titta vilka godsaker!

Mer påskbilder än så blev det tyvärr inte pga "kamerahaveri". Men helgen spenderades tillsammans med fmilj och vänner. Påskbord hos mina föräldrar på lördagen och påskmiddag hos Mickes farmor på söndagen. På söndag kvällen grillade vi och drack lite vin med grannarna (förutom L som jobbade). På måndagen träffade jag och Theo Ida och Felix, hämtade Thilda och senare på dagen kom Therese, Henke och Jonah. Vi umgicks och åt grillat - mums. Mycket tid ute och mycket grillat blir det. Så härligt att man fått lite solbränna i ansiktet åtminstone nu också.

Nähe, Theo är ju inte på dagis för att jag ska sitta här och skriva blogg så nu ska jag återgå till engelskan. Tänkte bara skriva så ni vet att vi lever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback